Detailed Information on Publication Record
2013
Theoretical aspect of univerzity marketing
SLABÁ, MarieBasic information
Original name
Theoretical aspect of univerzity marketing
Name in Czech
Teoretické aspekty marketingu vysokých škol
Authors
SLABÁ, Marie
Edition
1. vyd. Zlín, Drive your knowledge be a scientist, 9th International Bata Conference : sborník příspěvků, p. nestránkováno, 7 pp. 2013
Publisher
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-7454-248-0
Keywords (in Czech)
Marketing; univerzita marketingový mix; nástroje marketingového mixu
Keywords in English
Marketing; university; marketing mix; marketing mix tools
Tags
Změněno: 29/7/2013 10:14, Mgr. Václav Karas
V originále
The aim of this paper is to summarize theoretical aspects of university marketing and possibilities of marketing application in tertiary education. This article focuses on the detection of specifics and key differences of university marketing in comparison with marketing tools that are generally used in practice. On the bases of literature search basic definition of marketing mix tolls (that are accessible neither in the Czech nor in the foreign scientific literature) were determined. At the final part author analysis results of marketing research concerning university marketing mix.
In Czech
Cílem tohoto článku je sumarizovat teoretické aspekty marketingu vysokých škol a možnosti aplikace marketingu v terciárním vzdělávání. Tento článek se zaměřuje na detekci specifik a klíčových odlišností marketingu vysokých škol v porovnání s marketingovými nástroji, které jsou obecně užívány v praxi. Na základě literární rešerše byly určeny základní definice nástrojů marketingového mixu (které nejsou dostupné ani v české, ani v zahraniční odborné literatuře). V závěrečné části autorka analyzuje výsledky marketingového výzkumu, který se týká marketingového mixu vysokých škol.