D 2013

Evaluation of selected universities websites

SLABÁ, Marie

Basic information

Original name

Evaluation of selected universities websites

Name in Czech

Hodnocení webových stran vybraných vysokých škol

Authors

SLABÁ, Marie

Edition

1. vyd. Jihlava, Konkurence : sborník příspěvků, p. 251-262, 12 pp. 2013

Publisher

Vysoká škola polytechnická Jihlava

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-87035-73-3

Keywords (in Czech)

vysoká škola; marketingová komunikace; internet; hodnocení webových stran

Keywords in English

university; marketing communication; internet; websites evaluation

Tags

A_IBW, A_MAM, IBW, IBW_H, KCRM1, MAA, MAK, MAM_1, MAM_1a, MAM_2, MAM_2a, MAR, MARK, MAR_a, MAV, MAV_a, MAZ, MOP, MRS, PRJ, PRM_1, PRM_2
Změněno: 7/5/2014 14:48, Mgr. Václav Karas

Abstract

ORIG CZ

V originále

Strict competition in the tertiary education market leads to the necessity of use of more effective ways and channels of marketing communication for universities presentation to the target markets and stakeholders. With respect to the key target segment of universities internet presentation of universities and universities websites are crucial means of marketing communication with this target segment. This article focuses on the comparison of selected universities websites in light of basic information that is important for the evaluation by the mean of the independent validators and ranks. Comparative analysis of the development of selected university websites was carried out in the course of four years from the first comparison and analysis carried out in 2008.

In Czech

Silná konkurence v oblasti trhu terciárního vzdělávání vede k nutnosti používání efektivnějších způsobů a kanálů marketingové komunikace pro prezentaci vysokých škol určenou pro cílové trhy a stakeholdery. S ohledem na cílové segmenty vysokých škol internetová prezentace vysokých škol a webové stránky vysokých škol jsou klíčové prostředky marketingové komunikace zacílené na tyto tržní segmenty. Tento článek se zaměřuje na porovnání webových stránek vybraných vysokých škol s ohledem na základní informace, které jsou důležité pro hodnocení prostřednictvím nezávislých validátorů a ranků. Komparativní analýza vývoje vybraných webových stran byla provedena po uplynutí čtyř let po prvním výzkumu, analýze a srovnávání provedeném v roce 2008.
Displayed: 23/12/2024 18:15