2013
Požadavky malých a středních podniků ve stavebnictví na kompetence absolventů
DUŠEK, RadimZákladní údaje
Originální název
Požadavky malých a středních podniků ve stavebnictví na kompetence absolventů
Název anglicky
Small and medium-sized construction enterprises’ requirements for graduates’ competencies
Autoři
Vydání
1. vyd. Brno, Rozvoj malých a středních podniků ve stavebnictví (1) : sborník příspěvků, od s. 74-79, 6 s. 2013
Nakladatel
Ekonomicko-správní fakulta Masarykovy univerzity
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-210-6187-3
Klíčová slova česky
Malé a střední podniky; klíčové kompetence; absolventi vysokých škol
Klíčová slova anglicky
Small and medium-sized enterprises; key competencies; graduates of universities
Změněno: 30. 5. 2013 09:59, Mgr. Václav Karas
V originále
Příspěvek vymezuje požadavky malých a středních podniků, jejichž oblastí podnikání je stavebnictví, na takové klíčové kompetence absolventů vysokých škol, které jsou v současné době nezbytné pro jejich úspěšné uplatnění právě v těchto podnicích. Primární data byla získána prostřednictvím dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo celkem 107 malých a středních podniků z Jihočeského kraje, které působí ve stavebnictví. Z výsledků průzkumu je zřejmé, že mezi zcela nezbytné požadavky na klíčové kompetence náleží především zodpovědnost, samostatnost a ochota neustále se rozvíjet.
Anglicky
This paper deals with the requirements of small and medium-sized construction enterprises in South Bohemian region for key competencies of universities’ graduates, which are necessary for graduates’ successful work in these enterprises. Primary data were obtained through questionnaire method from 107 small and medium-sized construction enterprises. The results show that the essential requirements for key competencies include mainly independence, the ability to take responsibility and willingness to personal development.