c 2012

Strategie a taktiky vyučování

HRUŠKOVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

Strategie a taktiky vyučování

Název anglicky

Strategies and Tactics in Teaching

Autoři

HRUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. České Budějovice, Pedagogika pedagogů, od s. 127-135, 9 s. 2012

Nakladatel

Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/75081431:_____/12:00000325

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-7394-397-4

Klíčová slova česky

komplexní výuková metoda; strategie; taktika; diverzita; aktivní učení

Klíčová slova anglicky

complex teaching method; strategy; tactics; diversity; active learning

Štítky

riv13
Změněno: 3. 4. 2014 13:41, Mgr. Václav Karas

Anotace

ORIG EN

V originále

Taktika a strategie jsou dva základní pojmy, které právě průběh vyučování velice ovlivňují a v dnešní didaktice patří mezi nejfrekventovanější pomy. Oba pojmy mají svůj původ ve vojenské oblasti. Postupem času však začaly žít samostatně i v jiných oborech, včetně psychologie, pedagogiky a didaktiky. Termín taktika má užší význam než termín strategie. Strategie jsou chápány jako hierarchicky vyšší procesy, jako sekvence jednání, kterými má být dosažen určitý cíl; často jsou reprezentovány jako flexibilní plány přiměřené dané situaci. Vývoj vyučovacích strategií závisí na teoriích, na přijatých koncepcích vzdělání a na dalších souvislostech a podmínkách.

Anglicky

The processs of teaching is affected by teaching strategies and tactics - the two basic concepts which are today among the most frequent linguodidactic terms. Both concepts have their origins in the military field. Over the time, however, they began to live independently in other disciplines, including psychology, pedagogy and didactics. The term “tactics” is narrower, the term “strategy” is broader. Strategies are seen as hierarchically higher processes such as sequences of negotiations which have a goal to be achieved, often represented as flexible plans appropriate to the situation. The development of teaching strategies depends on theories, on concepts accepted for education and on other contexts and conditions.
Zobrazeno: 23. 11. 2024 03:47