c
2012
Strategie a taktiky vyučování
HRUŠKOVÁ, Lenka
Základní údaje
Originální název
Strategie a taktiky vyučování
Název anglicky
Strategies and Tactics in Teaching
Autoři
HRUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. České Budějovice, Pedagogika pedagogů, od s. 127-135, 9 s. 2012
Nakladatel
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Další údaje
Typ výsledku
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/75081431:_____/12:00000325
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
komplexní výuková metoda; strategie; taktika; diverzita; aktivní učení
Klíčová slova anglicky
complex teaching method; strategy; tactics; diversity; active learning
V originále
Taktika a strategie jsou dva základní pojmy, které právě průběh vyučování velice ovlivňují a v dnešní didaktice patří mezi nejfrekventovanější pomy. Oba pojmy mají svůj původ ve vojenské oblasti. Postupem času však začaly žít samostatně i v jiných oborech, včetně psychologie, pedagogiky a didaktiky. Termín taktika má užší význam než termín strategie. Strategie jsou chápány jako hierarchicky vyšší procesy, jako sekvence jednání, kterými má být dosažen určitý cíl; často jsou reprezentovány jako flexibilní plány přiměřené dané situaci. Vývoj vyučovacích strategií závisí na teoriích, na přijatých koncepcích vzdělání a na dalších souvislostech a podmínkách.
Anglicky
The processs of teaching is affected by teaching strategies and tactics - the two basic concepts which are today among the most frequent linguodidactic terms. Both concepts have their origins in the military field. Over the time, however, they began to live independently in other disciplines, including psychology, pedagogy and didactics. The term “tactics” is narrower, the term “strategy” is broader. Strategies are seen as hierarchically higher processes such as sequences of negotiations which have a goal to be achieved, often represented as flexible plans appropriate to the situation. The development of teaching strategies depends on theories, on concepts accepted for education and on other contexts and conditions.
Zobrazeno: 23. 11. 2024 03:47