c 2012

Strategie a taktiky vyučování

HRUŠKOVÁ, Lenka

Základní údaje

Originální název

Strategie a taktiky vyučování

Název anglicky

Strategies and Tactics in Teaching

Autoři

HRUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. České Budějovice, Pedagogika pedagogů, od s. 127-135, 9 s. 2012

Nakladatel

Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/75081431:_____/12:00000325

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-7394-397-4

Klíčová slova česky

komplexní výuková metoda; strategie; taktika; diverzita; aktivní učení

Klíčová slova anglicky

complex teaching method; strategy; tactics; diversity; active learning

Štítky

Změněno: 3. 4. 2014 13:41, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

Taktika a strategie jsou dva základní pojmy, které právě průběh vyučování velice ovlivňují a v dnešní didaktice patří mezi nejfrekventovanější pomy. Oba pojmy mají svůj původ ve vojenské oblasti. Postupem času však začaly žít samostatně i v jiných oborech, včetně psychologie, pedagogiky a didaktiky. Termín taktika má užší význam než termín strategie. Strategie jsou chápány jako hierarchicky vyšší procesy, jako sekvence jednání, kterými má být dosažen určitý cíl; často jsou reprezentovány jako flexibilní plány přiměřené dané situaci. Vývoj vyučovacích strategií závisí na teoriích, na přijatých koncepcích vzdělání a na dalších souvislostech a podmínkách.