D 2012

Development of Moral Reasoning Skills in Engineering Students

GANGULY, Prabir

Základní údaje

Originální název

Development of Moral Reasoning Skills in Engineering Students

Název česky

Rozvoj dovedností morálního usuzování studentů technických programů

Autoři

GANGULY, Prabir

Vydání

1. vyd. České Budějovice, Almanach příspěvků konference Moc moudrosti a moudrost moci, konané 15. 11. 2012 v Českých Budějovicích. od s. 130-135, 6 s. 2012

Nakladatel

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-7468-055-7

Klíčová slova česky

korupce; morální vývoj; dovednosti o morálním usuzovaní; chamtivost; inženýrské etiky

Klíčová slova anglicky

moral development; moral reasoning skills; greed; engineering ethics

Štítky

Změněno: 5. 4. 2013 11:00, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

The paper deals with moral reasoning skills. The author believes that greed and low degree of development of moral reasoning skills is at the heart of corruption. Taking the student body of engineering program as target group, he calls for imparting such skills to students as he believes that, such skills will help them to uphold the ethical codex of engineering profession. He recommends surveying and testing the presence of such skills among students and then imparting this set of skills either through appropriate case studies by different teachers in their respective subjects or by introducing a full blown course of ethics or engineering ethics by a multidisciplinary team.

Česky

Článek se zabývá dovedností morálního usuzování. Autor se domnívá, že chamtivost a nízký stupeň rozvoje této dovednosti je hlavní příčinou korupce. Domnívá se, že rozvoj této dovednosti pomůže studentům inženýrských programů k udržení etického kodexu jejich profese. Zároveň doporučuje kontrolu a testování těchto dovedností mezi studenty a také metodický rozvoj těchto dovedností během studia a to buď prostřednictvím probírání vhodných případových studií v rámci růžných předmětů, nebo zavedením plnohodnotného kurzu etiky nebo inženýrské etiky, vyučovaným multidisciplinární skupinou učitelů.