D
2012
Development of Moral Reasoning Skills in Engineering Students
GANGULY, Prabir
Basic information
Original name
Development of Moral Reasoning Skills in Engineering Students
Name in Czech
Rozvoj dovedností morálního usuzování studentů technických programů
Edition
1. vyd. České Budějovice, Almanach příspěvků konference Moc moudrosti a moudrost moci, konané 15. 11. 2012 v Českých Budějovicích. p. 130-135, 6 pp. 2012
Publisher
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
korupce; morální vývoj; dovednosti o morálním usuzovaní; chamtivost; inženýrské etiky
Keywords in English
moral development; moral reasoning skills; greed; engineering ethics
V originále
The paper deals with moral reasoning skills. The author believes that greed and low degree of development of moral reasoning skills is at the heart of corruption. Taking the student body of engineering program as target group, he calls for imparting such skills to students as he believes that, such skills will help them to uphold the ethical codex of engineering profession. He recommends surveying and testing the presence of such skills among students and then imparting this set of skills either through appropriate case studies by different teachers in their respective subjects or by introducing a full blown course of ethics or engineering ethics by a multidisciplinary team.
In Czech
Článek se zabývá dovedností morálního usuzování. Autor se domnívá, že chamtivost a nízký stupeň rozvoje této dovednosti je hlavní příčinou korupce. Domnívá se, že rozvoj této dovednosti pomůže studentům inženýrských programů k udržení etického kodexu jejich profese. Zároveň doporučuje kontrolu a testování těchto dovedností mezi studenty a také metodický rozvoj těchto dovedností během studia a to buď prostřednictvím probírání vhodných případových studií v rámci růžných předmětů, nebo zavedením plnohodnotného kurzu etiky nebo inženýrské etiky, vyučovaným multidisciplinární skupinou učitelů.
Displayed: 5/11/2024 05:57