HRUŠKOVÁ, Lenka. Osobnost učitele v primární cizojazyčné výuce (Teacher Personality in Primary Foreign Language Teaching). In Almanach příspěvků konference Moc moudrosti a moudrost moci, konané 15. 11. 2012 v Českých Budějovicích. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012, p. 49-58. ISBN 978-80-7468-055-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Osobnost učitele v primární cizojazyčné výuce
Name (in English) Teacher Personality in Primary Foreign Language Teaching
Authors HRUŠKOVÁ, Lenka.
Edition 1. vyd. České Budějovice, Almanach příspěvků konference Moc moudrosti a moudrost moci, konané 15. 11. 2012 v Českých Budějovicích. p. 49-58, 10 pp. 2012.
Publisher Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN 978-80-7468-055-7
Keywords (in Czech) osobnost; profesní kompetence; neuroticismus; extraverze; otevřenosti vůči zkušenosti; přívětivost; svědomitost
Keywords in English personality; professional competence; neuroticism; extraversion; openness to experience; agreeableness; conscientiousness
Changed by Changed by: Mgr. Václav Karas, učo 10752. Changed: 5/4/2013 10:01.
Abstract
Vyučovací strategie každého učitele jsou velice úzce spjaty nejen s výukovými a vzdělávacími strategiemi každé základní školy, nýbrž i s osobitým vyučovacím stylem každého učitele. Frekvence používání rozličných strategií ve výuce se odvíjí od osobnosti edukátora. Jakými vlastnostmi má být vybaven učitel 21. století, který je odpovědný za plný rozvoj jedinců v primární vzdělávací sféře? Jsou učitelé dostatečně připraveni vyrovnat se s nároky, které jsou na ně v průběhu edukačního procesu kladeny? V našem příspěvku se pokoušíme popsat některé vlastnosti učitelů anglického jazyka v primární výuce ve vybraných školách v ČR a jejich předpoklady při používání vyučovacích strategií (kooperativních, kompetitivních, individualizovaných).
Abstract (in English)
Teaching strategies of a teacher are closely linked not only with teaching and learning strategies at elementary schools, but also with distinctive teaching style of each teacher. Frequency of use of various strategies in teaching is closely linked with the personality of the educator. What characteristics should a teacher, who is responsible for the full development of individuals in the primary education sector in the 21st century, be equipped with? Are teachers adequately prepared to cope with the demands that are placed on them during the educational process? In our paper we try to describe some of the characteristics of teachers of English in primary education in selected schools in the Czech Republic and their potential in the use of teaching strategies (cooperative, competitive, individualized strategies).
PrintDisplayed: 8/6/2024 14:39