2012
Osobnost učitele v primární cizojazyčné výuce
HRUŠKOVÁ, LenkaZákladní údaje
Originální název
Osobnost učitele v primární cizojazyčné výuce
Název anglicky
Teacher Personality in Primary Foreign Language Teaching
Autoři
HRUŠKOVÁ, Lenka
Vydání
1. vyd. České Budějovice, Almanach příspěvků konference Moc moudrosti a moudrost moci, konané 15. 11. 2012 v Českých Budějovicích. od s. 49-58, 10 s. 2012
Nakladatel
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-7468-055-7
Klíčová slova česky
osobnost; profesní kompetence; neuroticismus; extraverze; otevřenosti vůči zkušenosti; přívětivost; svědomitost
Klíčová slova anglicky
personality; professional competence; neuroticism; extraversion; openness to experience; agreeableness; conscientiousness
Změněno: 5. 4. 2013 10:01, Mgr. Václav Karas
V originále
Vyučovací strategie každého učitele jsou velice úzce spjaty nejen s výukovými a vzdělávacími strategiemi každé základní školy, nýbrž i s osobitým vyučovacím stylem každého učitele. Frekvence používání rozličných strategií ve výuce se odvíjí od osobnosti edukátora. Jakými vlastnostmi má být vybaven učitel 21. století, který je odpovědný za plný rozvoj jedinců v primární vzdělávací sféře? Jsou učitelé dostatečně připraveni vyrovnat se s nároky, které jsou na ně v průběhu edukačního procesu kladeny? V našem příspěvku se pokoušíme popsat některé vlastnosti učitelů anglického jazyka v primární výuce ve vybraných školách v ČR a jejich předpoklady při používání vyučovacích strategií (kooperativních, kompetitivních, individualizovaných).
Anglicky
Teaching strategies of a teacher are closely linked not only with teaching and learning strategies at elementary schools, but also with distinctive teaching style of each teacher. Frequency of use of various strategies in teaching is closely linked with the personality of the educator. What characteristics should a teacher, who is responsible for the full development of individuals in the primary education sector in the 21st century, be equipped with? Are teachers adequately prepared to cope with the demands that are placed on them during the educational process? In our paper we try to describe some of the characteristics of teachers of English in primary education in selected schools in the Czech Republic and their potential in the use of teaching strategies (cooperative, competitive, individualized strategies).