D 2012

Marketing models

SLABÁ, Marie

Basic information

Original name

Marketing models

Name in Czech

Marketingové modely

Authors

SLABÁ, Marie

Edition

1. vyd. Jihlava, Konference – Matematika v ekonomické praxi : sborník příspěvků, p. 191-198, 8 pp. 2012

Publisher

Vysoká škola polytechnická Jihlava

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-87035-62-7

Keywords (in Czech)

marketing; marketingové modely; marketingový mix

Keywords in English

marketing; marketing models; marketing mix Introduction

Tags

A_IBW, A_MAM, IBW, IBW_H, KCRM1, MAA, MAM, MAM_1, MAM_1a, MAM_2, MAR, MAZ, S_IBW_A, S_MAM
Změněno: 19/11/2014 08:29, Ing. Ivana Čertická

Abstract

ORIG CZ

V originále

Marketing and marketing management changed with respect to varying marketing environment considerably during last years. These changes brought new aspects of modelling to the marketing and marketing management. This paper focuses on the possibilities of usage of mathematical and other models in marketing. The aim of this article is to carry out the literature review of international literature and other sources concerning phenomenon of modelling in marketing in order to present a comprehensive summary of different types of models in marketing. First part of this paper focuses on the development of modelling in marketing from the historical point of view. The second part of article deals with different types of models in marketing and present possibilities of usage of marketing models in particular tools of marketing mix. In the second part of the paper author shows several examples of usage of mathematical models in the product line decisions.

In Czech

Oblast marketingu i marketing managementu se v posledních letech významně mění s ohledem na měnící se marketingové prostředí. Tyto změny přináší do marketingu i marketingového řízení nové aspekty modelování. Tento článek se zaměřuje na moţnosti vyuţití matematických a dalších modelů v marketingu. Cílem tohoto článku je provést literární rešerši zahraniční literatury a dalších zdrojů, které se zabývají problematikou modelování v marketingu za účelem provedení uceleného přehledu různých typů modelů vyuţívaných v marketingu. První část tohoto článku se zaměřuje na vývoj modelování v marketingu z historického úhlu pohledu. Druhá část článku se zabývá různými typy modelů v marketingu a představuje moţnosti pouţití marketingových modelů v rámci jednotlivých nástrojů marketingového mixu. V druhé části článku autorka ukazuje několik moţný příkladů vyuţití matematického modelování v oblasti rozhodování o produktových řadách.
Displayed: 22/12/2024 02:30