D
2012
Marketing models
SLABÁ, Marie
Basic information
Original name
Marketing models
Name in Czech
Marketingové modely
Edition
1. vyd. Jihlava, Konference – Matematika v ekonomické praxi : sborník příspěvků, p. 191-198, 8 pp. 2012
Publisher
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
marketing; marketingové modely; marketingový mix
Keywords in English
marketing; marketing models; marketing mix Introduction
Tags
A_IBW,
A_MAM,
IBW,
IBW_H,
KCRM1,
MAA,
MAM,
MAM_1,
MAM_1a,
MAM_2,
MAR,
MAZ,
S_IBW_A,
S_MAM
V originále
Marketing and marketing management changed with respect to varying marketing environment considerably during last years. These changes brought new aspects of modelling to the marketing and marketing management. This paper focuses on the possibilities of usage of mathematical and other models in marketing. The aim of this article is to carry out the literature review of international literature and other sources concerning phenomenon of modelling in marketing in order to present a comprehensive summary of different types of models in marketing. First part of this paper focuses on the development of modelling in marketing from the historical point of view. The second part of article deals with different types of models in marketing and present possibilities of usage of marketing models in particular tools of marketing mix. In the second part of the paper author shows several examples of usage of mathematical models in the product line decisions.
In Czech
Oblast marketingu i marketing managementu se v posledních letech významně mění s ohledem na měnící se marketingové prostředí. Tyto změny přináší do marketingu i marketingového řízení nové aspekty modelování. Tento článek se zaměřuje na moţnosti vyuţití matematických a dalších modelů v marketingu. Cílem tohoto článku je provést literární rešerši zahraniční literatury a dalších zdrojů, které se zabývají problematikou modelování v marketingu za účelem provedení uceleného přehledu různých typů modelů vyuţívaných v marketingu. První část tohoto článku se zaměřuje na vývoj modelování v marketingu z historického úhlu pohledu. Druhá část článku se zabývá různými typy modelů v marketingu a představuje moţnosti pouţití marketingových modelů v rámci jednotlivých nástrojů marketingového mixu. V druhé části článku autorka ukazuje několik moţný příkladů vyuţití matematického modelování v oblasti rozhodování o produktových řadách.
Displayed: 1/11/2024 07:01