2012
Marketing models
SLABÁ, MarieZákladní údaje
Originální název
Marketing models
Název česky
Marketingové modely
Autoři
SLABÁ, Marie
Vydání
1. vyd. Jihlava, Konference – Matematika v ekonomické praxi : sborník příspěvků, od s. 191-198, 8 s. 2012
Nakladatel
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-87035-62-7
Klíčová slova česky
marketing; marketingové modely; marketingový mix
Klíčová slova anglicky
marketing; marketing models; marketing mix Introduction
Změněno: 19. 11. 2014 08:29, Ing. Ivana Čertická
V originále
Marketing and marketing management changed with respect to varying marketing environment considerably during last years. These changes brought new aspects of modelling to the marketing and marketing management. This paper focuses on the possibilities of usage of mathematical and other models in marketing. The aim of this article is to carry out the literature review of international literature and other sources concerning phenomenon of modelling in marketing in order to present a comprehensive summary of different types of models in marketing. First part of this paper focuses on the development of modelling in marketing from the historical point of view. The second part of article deals with different types of models in marketing and present possibilities of usage of marketing models in particular tools of marketing mix. In the second part of the paper author shows several examples of usage of mathematical models in the product line decisions.
Česky
Oblast marketingu i marketing managementu se v posledních letech významně mění s ohledem na měnící se marketingové prostředí. Tyto změny přináší do marketingu i marketingového řízení nové aspekty modelování. Tento článek se zaměřuje na moţnosti vyuţití matematických a dalších modelů v marketingu. Cílem tohoto článku je provést literární rešerši zahraniční literatury a dalších zdrojů, které se zabývají problematikou modelování v marketingu za účelem provedení uceleného přehledu různých typů modelů vyuţívaných v marketingu. První část tohoto článku se zaměřuje na vývoj modelování v marketingu z historického úhlu pohledu. Druhá část článku se zabývá různými typy modelů v marketingu a představuje moţnosti pouţití marketingových modelů v rámci jednotlivých nástrojů marketingového mixu. V druhé části článku autorka ukazuje několik moţný příkladů vyuţití matematického modelování v oblasti rozhodování o produktových řadách.