D 2012

Marketing models

SLABÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Marketing models

Název česky

Marketingové modely

Autoři

SLABÁ, Marie

Vydání

1. vyd. Jihlava, Konference – Matematika v ekonomické praxi : sborník příspěvků, od s. 191-198, 8 s. 2012

Nakladatel

Vysoká škola polytechnická Jihlava

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-87035-62-7

Klíčová slova česky

marketing; marketingové modely; marketingový mix

Klíčová slova anglicky

marketing; marketing models; marketing mix Introduction

Štítky

A_IBW, A_MAM, IBW, IBW_H, KCRM1, MAA, MAM, MAM_1, MAM_1a, MAM_2, MAR, MAZ, S_IBW_A, S_MAM
Změněno: 19. 11. 2014 08:29, Ing. Ivana Čertická

Anotace

ORIG CZ

V originále

Marketing and marketing management changed with respect to varying marketing environment considerably during last years. These changes brought new aspects of modelling to the marketing and marketing management. This paper focuses on the possibilities of usage of mathematical and other models in marketing. The aim of this article is to carry out the literature review of international literature and other sources concerning phenomenon of modelling in marketing in order to present a comprehensive summary of different types of models in marketing. First part of this paper focuses on the development of modelling in marketing from the historical point of view. The second part of article deals with different types of models in marketing and present possibilities of usage of marketing models in particular tools of marketing mix. In the second part of the paper author shows several examples of usage of mathematical models in the product line decisions.

Česky

Oblast marketingu i marketing managementu se v posledních letech významně mění s ohledem na měnící se marketingové prostředí. Tyto změny přináší do marketingu i marketingového řízení nové aspekty modelování. Tento článek se zaměřuje na moţnosti vyuţití matematických a dalších modelů v marketingu. Cílem tohoto článku je provést literární rešerši zahraniční literatury a dalších zdrojů, které se zabývají problematikou modelování v marketingu za účelem provedení uceleného přehledu různých typů modelů vyuţívaných v marketingu. První část tohoto článku se zaměřuje na vývoj modelování v marketingu z historického úhlu pohledu. Druhá část článku se zabývá různými typy modelů v marketingu a představuje moţnosti pouţití marketingových modelů v rámci jednotlivých nástrojů marketingového mixu. V druhé části článku autorka ukazuje několik moţný příkladů vyuţití matematického modelování v oblasti rozhodování o produktových řadách.
Zobrazeno: 5. 11. 2024 02:30