Vydání
České Budějovice, Sborník příspěvků 1. Jazykové a pedagogické e- konference s mezinárodní účastí na VŠTE, od s. 97-103, 7 s. 2012
V originále
Učebnik <> avtorskogo kollektiva Vera Nekolova, Irena Camutaliova, Alena Vasil’jeva-Leškova, izdannaja izdatel’stvom <>, javljajetsja zamečatel’nym učebnym posobijem, kotoroje uže boleje desjati let ispol’zujetsja ne tol’ko dlja samostojatel’nogo izučenija russkogo jazyka, no i v kačestve osnovnogo učebnika v vuzach. Prežde vsego, jego ispol’zovanije ukorenilos’ pri obučenii russkomu jazyku kak vtoromu (v tom čisle v vuzach nefilologičeskoj napravlennosti), a takže na kursach inostrannych jazykov. Pri obučenii po etomu učebniku boleje bol’šich grupp i pri specializacii stdentov na professional’no-techničeskuju dejatel’nost’ stolknemcja i s nekotorymi problemami, vyzvannymi predlagajemoj metodikoj.
Česky
Učebnice Ruština nejen pro samouky od autorského kolektivu Věra Nekolová, Irena Camutaliová, Alena Vasiljeva-Lešková vydaná nakladatelstvím Leda je vynikající příručkou, která se již více než deset let používá nejen pro samostatné studium ruštiny, ale i pro výuku na vysokých školách. Především se ujala při výuce ruštiny jako druhého jazyka a také se používá jako hlavní příručka na jazykových školách. Přehledné uspořádání materiálu, lehce zvladatelná a stručně popsaná teorie udělaly z učebnice velice populární příručku. Nicméně se při výuce větších skupin a při zaměření studentů na profesní činnost setkáváme při použití této učebnice s jistými problémy.
Anglicky
Tutorial «Ruština nejen pro samouky» authors Věra Nekolová, Irena Camutaliová, Alena Vasiljeva-Lešková, published by the publishing house Leda (Prague, Czech Republic), is a remarkable textbook, which for over a decade is not only used for independent study of the Russian language, but as a basic textbook in universities. First, its use is rooted in teaching Russian as a second (including non-philological orientation in universities), as well as courses foreign languages. In teaching the textbook more large groups and students with specialization to vocational activities face with some problems caused by the proposed methodology.