2012
Jak řeší žáci a studenti slovní úlohy
ŠÍMA, FrantišekZákladní údaje
Originální název
Jak řeší žáci a studenti slovní úlohy
Název anglicky
As pupils and students solve word problems
Autoři
ŠÍMA, František
Vydání
Praha, Dva dny s didaktikou matematiky 2012 : sborník příspěvků, od s. 177-185, 9 s. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-7290-604-8
Klíčová slova česky
Slovní úlohy; vyhodnocení klasifikace; metody řešení slovní úlohy; vyhodnocení užitých me-tod
Klíčová slova anglicky
Word problems; evaluation of classification; methods of a word problem solution; evaluation of used methods
Změněno: 27. 2. 2013 11:21, Mgr. Václav Karas
V originále
Článek pojednává o průzkumu, který byl proveden na základních a středních školách v jihočeském kraji. Žákům a studentům byly zadány čtyři slovní úlohy – o celku a části, o pohybu, o směsích a o společné práci. Byl vyhodnocen celkový prospěch a také metody, které řešitelé používali. Na závěr byly uvedeny nejzajímavější užité postupy.
Anglicky
The article deals with the survey carried out at elementary and secondary schools in South Bohemia region. Four word problems were submitted to pupils and students – about the whole and parts, about movement, mixtures and common work. The result of each pupil/student was evaluated as well as the methods they used. The most interesting methods are presented at the end of the article.