D 2012

Využití nástrojů e-learningu v praktické výuce ekonomické němčiny jako hlavního jazyka na VŠTE v Českých Budějovicích

ZELINKOVÁ, Kamila

Základní údaje

Originální název

Využití nástrojů e-learningu v praktické výuce ekonomické němčiny jako hlavního jazyka na VŠTE v Českých Budějovicích

Název anglicky

E-learning instruments in teaching German language for Economists at the Institute of Technology and Business in České Budějovice

Autoři

ZELINKOVÁ, Kamila

Vydání

České Budějovice, Sborník ze semináře na téma „Metodika výuky a hodnocení studentů v terciárním vzdělávání“ (6.6.2012) a „Požadavky praxe“ (5.6.2012) : sborník příspěvků, od s. nestránkováno, 12 s. 2012

Nakladatel

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-7468-053-3

Klíčová slova česky

e-learning; IS VŠTE; IS Masarykovy univerzity; e-learningové nástroje; učební materiály; odevzdávárna; e-learning jazyků; elektronické testování

Klíčová slova anglicky

e-learning; Information system of the Institute of Technology and Business in České Budějovice; IS of the Masaryk University; e-learning instruments; learning materials; questionnaires; e-learning of foreign languages; electronic testing

Štítky

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/28.0115, záměr.
Změněno: 14. 2. 2013 13:37, Jiřina Hřebečková

Anotace

V originále

Článek pojednává o významu e-learningu v procesu vzdělávání dospělých a dále o jeho praktickém využití ve výuce ekonomické němčiny na VŠTE v Českých Budějovicích. V úvodu je na základě několika definic e-learningu charakterizováno, co vlastně e-learning je a dále jsou krátce popsány jeho výhody a některé nevýhody. Poté je vysvětleno, jak je možné použít velmi efektivně e-learning ve spojení s informačním systémem VŠTE. Příspěvek se zabývá e-learningovou formou výuky v seminárních skupinách NEP_3 (Němčina pro ekonomy 3. semestr), zaměřuje se na možnosti využití e-learningu v seminářích těchto skupin a vyhodnocuje efektivnost a atraktivitu nástrojů e-learningu v prostředí Informačního systému VŠTE. Na základě výsledků online dotazníkového šetření mezi studenty tří seminárních skupin NEP_3 se e-learning jeví v současné době jako samozřejmá součást vzdělávání vysokoškoláků, která běžně doprovází vzdělávací proces.

Anglicky

The article deals with the importance of e-learning within the process of adults’ education and further with its application in teaching of the subject "German language for economists" at the Institute of Technology and Business in České Budějovice. There are some definitions of e-learning in the introduction and some advantages and disadvantages of e-learning are described briefly. Then there is explained, how effectively can e-learning be used in connection with the Information System of the Institute. The article also deals with e-learning teaching methods in the seminar groups of the subject NEP_3 (German for Economists, 3rd semester). It focuses on the possibilities of using e-learning in the seminars of these groups and evaluates the efficiency and attractiveness of the e-learning instruments in the Information system of VŠTE. The results of a questionnaire conducted in three seminar groups NEP_3 showed that e-learning is an essential part of education at universities used commonly in the educational process.