D 2012

Development of tourism and marketing in tourism in the Czech republic

SLABÁ, Marie and Pavel ROUSEK

Basic information

Original name

Development of tourism and marketing in tourism in the Czech republic

Name in Czech

Vývoj turismu a marketing v oblasti turismu v České republice

Authors

SLABÁ, Marie and Pavel ROUSEK

Edition

1.vyd. Zlín, Drive your knowledge be a scientist : 8th International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers : sborník příspěvků, p. nestránkováno, 8 pp. 2012

Publisher

Tomas Bata University in Zlín : Faculty of Management and Economics

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-7454-013-4

Keywords (in Czech)

Turismus; kapacita; návštěvnost; devizové příjmy a výdaje; marketing; marketingová komunikace; internet; sociální sítě; mobilní technologie

Keywords in English

Tourism; capacity; occupancy; foreign currency expenses and incomes; marketing; marketing communication; internet; social networks; mobile technologies
Změněno: 11/2/2013 09:41, Mgr. Václav Karas

Abstract

V originále

This article focuses on the development of tourism in the Czech Republic after global economic crisis in 2007. We can see a negative impact of tourism in lots of indicators. Author focuses mainly on the development of occupancy at collective accommodation establishments, capacity of collective accommodation establishments and foreign currency balance from incoming and outgoing tourism. The author analyzes the number of domestic and foreign guests at collective accommodation in more detail and focuses on the prediction on the basis of coefficient of determination. After the global economic crisis it was necessary to adopt new trends in marketing and marketing communication to attract customers.

In Czech

Tento článek se zaměřuje na vývoj turismu v České republice po globální ekonomické krizi v roce 2007. Negativní dopady krize na oblast turismu je možné vidět v celé řadě indikátorů. Autoři se zaměřují zejména na vývoj návštěvnosti v hromadných ubytovacích zařízeních, kapacitu hromadných ubytovacích zařízení a bilanci devizových příjmů a výdajů z příjezdového a výjezdového cestovního ruchu. Autoři detailně analyzují počet domácích a zahraničních hostů v hromadných ubytovacích zařízeních a zaměřujíce na predikci na základě výpočtu koeficientu determinace. Po globální ekonomické krizi bylo nutné přijmout i v oblasti marketingu a marketingové komunikace nové trendy pro oslovení zákazníků v oblasti cestovního ruchu.