D 2012

Development of tourism and marketing in tourism in the Czech republic

SLABÁ, Marie a Pavel ROUSEK

Základní údaje

Originální název

Development of tourism and marketing in tourism in the Czech republic

Název česky

Vývoj turismu a marketing v oblasti turismu v České republice

Autoři

SLABÁ, Marie a Pavel ROUSEK

Vydání

1.vyd. Zlín, Drive your knowledge be a scientist : 8th International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers : sborník příspěvků, od s. nestránkováno, 8 s. 2012

Nakladatel

Tomas Bata University in Zlín : Faculty of Management and Economics

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-7454-013-4

Klíčová slova česky

Turismus; kapacita; návštěvnost; devizové příjmy a výdaje; marketing; marketingová komunikace; internet; sociální sítě; mobilní technologie

Klíčová slova anglicky

Tourism; capacity; occupancy; foreign currency expenses and incomes; marketing; marketing communication; internet; social networks; mobile technologies
Změněno: 11. 2. 2013 09:41, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

This article focuses on the development of tourism in the Czech Republic after global economic crisis in 2007. We can see a negative impact of tourism in lots of indicators. Author focuses mainly on the development of occupancy at collective accommodation establishments, capacity of collective accommodation establishments and foreign currency balance from incoming and outgoing tourism. The author analyzes the number of domestic and foreign guests at collective accommodation in more detail and focuses on the prediction on the basis of coefficient of determination. After the global economic crisis it was necessary to adopt new trends in marketing and marketing communication to attract customers.