D
2012
Development of tourism and marketing in tourism in the Czech republic
SLABÁ, Marie and Pavel ROUSEK
Basic information
Original name
Development of tourism and marketing in tourism in the Czech republic
Name in Czech
Vývoj turismu a marketing v oblasti turismu v České republice
Edition
1.vyd. Zlín, Drive your knowledge be a scientist : 8th International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers : sborník příspěvků, p. nestránkováno, 8 pp. 2012
Publisher
Tomas Bata University in Zlín : Faculty of Management and Economics
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
Turismus; kapacita; návštěvnost; devizové příjmy a výdaje; marketing; marketingová komunikace; internet; sociální sítě; mobilní technologie
Keywords in English
Tourism; capacity; occupancy; foreign currency expenses and incomes; marketing; marketing communication; internet; social networks; mobile technologies
Tags
A_IBW,
A_MAM,
IBW,
IBW_H,
KCRM1,
MAA,
MAE,
MAK,
MAM1,
MAM2,
MAR,
MARK,
MAZ,
MIE,
MOP,
S_IBW_A,
S_MAM
V originále
This article focuses on the development of tourism in the Czech Republic after global economic crisis in 2007. We can see a negative impact of tourism in lots of indicators. Author focuses mainly on the development of occupancy at collective accommodation establishments, capacity of collective accommodation establishments and foreign currency balance from incoming and outgoing tourism. The author analyzes the number of domestic and foreign guests at collective accommodation in more detail and focuses on the prediction on the basis of coefficient of determination. After the global economic crisis it was necessary to adopt new trends in marketing and marketing communication to attract customers.
In Czech
Tento článek se zaměřuje na vývoj turismu v České republice po globální ekonomické krizi v roce 2007. Negativní dopady krize na oblast turismu je možné vidět v celé řadě indikátorů. Autoři se zaměřují zejména na vývoj návštěvnosti v hromadných ubytovacích zařízeních, kapacitu hromadných ubytovacích zařízení a bilanci devizových příjmů a výdajů z příjezdového a výjezdového cestovního ruchu. Autoři detailně analyzují počet domácích a zahraničních hostů v hromadných ubytovacích zařízeních a zaměřujíce na predikci na základě výpočtu koeficientu determinace. Po globální ekonomické krizi bylo nutné přijmout i v oblasti marketingu a marketingové komunikace nové trendy pro oslovení zákazníků v oblasti cestovního ruchu.
Displayed: 9/11/2024 06:24