2012
Metodika hodnocení výstupů z učení účetních předmětů
PADRTOVÁ, MarieZákladní údaje
Originální název
Metodika hodnocení výstupů z učení účetních předmětů
Název anglicky
Methodology for evaluation of learning outcomes of accounting subjects
Autoři
PADRTOVÁ, Marie
Vydání
České Budějovice, Sborník ze semináře na téma „Metodika výuky a hodnocení studentů v terciárním vzdělávání“ (6.6.2012) a „Požadavky praxe“ (5.6.2012) : sborník příspěvků, od s. nestránkováno, 12 s. 2012
Nakladatel
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-7468-053-3
Klíčová slova česky
výstupy z učení; účetnictví; úloha; didaktický test; hodnocení
Klíčová slova anglicky
learning outputs; accounting; exercise; didactic test; evaluation
Štítky
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0115, záměr.
Změněno: 11. 2. 2013 15:15, Jiřina Hřebečková
V originále
V oblasti terciárního vzdělávání dochází k reformám, které jsou zaměřeny na stanovení výstupů z učení. To má sloužit jako nástroj pro zajišťování kvality terciárního vzdělávání vymezením úrovně prokazovaných znalostí, dovedností a způsobilostí absolventů. Neméně významné je nastavenou úroveň znalostí, dovedností a způsobilostí správně ověřit. Tento článek se proto zaměřuje na hodnocení výstupů z učení. Konkrétně na hodnocení výstupů z učení účetních předmětů vyučovaných na VŠTE. Stanovená metoda hodnocení je sestavena na základě tří základních účetních předmětů vyučovaných na VŠTE, konkrétně Účetnictví I, Účetnictví II a Účetnictví III. Metodika hodnocení vychází ze specifických potřeb těchto předmětů a skládá se z didaktického testu v rozsahu 25 otázek, z nichž 1/3 ověřuje získané znalosti a 2/3 jsou zaměřené na získané dovednosti studentů. Druhou částí hodnocení účetních předmětů je vypracování případové studie či seminární práce. Tato část hodnocení je zaměřena na ověření oborových dovedností a obecné způsobilosti studenta. Obě části hodnocení jsou úzce navázány na stanovené výstupy z učení. Zvolená metoda je následně aplikována na základní účetní předměty.
Anglicky
In the area of tertiary education occur reforms that are aimed at establishing the learning outcomes. Those outputs should serve as a tool for quality assurance of tertiary education by defining the level of proven knowledge, skills and competencies of graduates. Equally important is to verify the level of knowledge, skills and competencies. This article therefore focuses on the assessment of learning outcomes. Specifically, the assessment of learning outcomes in accounting courses taught at VŠTE. The established method of evaluation is prepared on the basis of three basic accounting courses taught at VŠTE, namely Accounting I, Accounting II Accounting III. The evaluation methodology is based on the specific needs of these subjects and consists of didactic test in the range of 25 questions, of which 1/3 validates the knowledge and two thirds are focused on the skills acquired by students. The second part of the evaluation of accounting courses is to develop a case study or essay. This part of the assessment focuses on the verification of professional skills and general competencies of the student. Both parts of the evaluation are closely linked to the established learning outcomes. The selected method is then applied on basic accounting subjects.