D 2012

Metodika hodnocení výstupů z učení účetních předmětů

PADRTOVÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Metodika hodnocení výstupů z učení účetních předmětů

Název anglicky

Methodology for evaluation of learning outcomes of accounting subjects

Autoři

PADRTOVÁ, Marie

Vydání

České Budějovice, Sborník ze semináře na téma „Metodika výuky a hodnocení studentů v terciárním vzdělávání“ (6.6.2012) a „Požadavky praxe“ (5.6.2012) : sborník příspěvků, od s. nestránkováno, 12 s. 2012

Nakladatel

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-7468-053-3

Klíčová slova česky

výstupy z učení; účetnictví; úloha; didaktický test; hodnocení

Klíčová slova anglicky

learning outputs; accounting; exercise; didactic test; evaluation

Štítky

Návaznosti

CZ.1.07/2.2.00/28.0115, záměr.
Změněno: 11. 2. 2013 15:15, Jiřina Hřebečková

Anotace

V originále

V oblasti terciárního vzdělávání dochází k reformám, které jsou zaměřeny na stanovení výstupů z učení. To má sloužit jako nástroj pro zajišťování kvality terciárního vzdělávání vymezením úrovně prokazovaných znalostí, dovedností a způsobilostí absolventů. Neméně významné je nastavenou úroveň znalostí, dovedností a způsobilostí správně ověřit. Tento článek se proto zaměřuje na hodnocení výstupů z učení. Konkrétně na hodnocení výstupů z učení účetních předmětů vyučovaných na VŠTE. Stanovená metoda hodnocení je sestavena na základě tří základních účetních předmětů vyučovaných na VŠTE, konkrétně Účetnictví I, Účetnictví II a Účetnictví III. Metodika hodnocení vychází ze specifických potřeb těchto předmětů a skládá se z didaktického testu v rozsahu 25 otázek, z nichž 1/3 ověřuje získané znalosti a 2/3 jsou zaměřené na získané dovednosti studentů. Druhou částí hodnocení účetních předmětů je vypracování případové studie či seminární práce. Tato část hodnocení je zaměřena na ověření oborových dovedností a obecné způsobilosti studenta. Obě části hodnocení jsou úzce navázány na stanovené výstupy z učení. Zvolená metoda je následně aplikována na základní účetní předměty.

Anglicky

In the area of tertiary education occur reforms that are aimed at establishing the learning outcomes. Those outputs should serve as a tool for quality assurance of tertiary education by defining the level of proven knowledge, skills and competencies of graduates. Equally important is to verify the level of knowledge, skills and competencies. This article therefore focuses on the assessment of learning outcomes. Specifically, the assessment of learning outcomes in accounting courses taught at VŠTE. The established method of evaluation is prepared on the basis of three basic accounting courses taught at VŠTE, namely Accounting I, Accounting II Accounting III. The evaluation methodology is based on the specific needs of these subjects and consists of didactic test in the range of 25 questions, of which 1/3 validates the knowledge and two thirds are focused on the skills acquired by students. The second part of the evaluation of accounting courses is to develop a case study or essay. This part of the assessment focuses on the verification of professional skills and general competencies of the student. Both parts of the evaluation are closely linked to the established learning outcomes. The selected method is then applied on basic accounting subjects.