2012
Využití interních grantů jako motivačního prvku pro studenty k intenzivnějšímu propojení teoretické výuky s praxí
MARŠÍK, MartinZákladní údaje
Originální název
Využití interních grantů jako motivačního prvku pro studenty k intenzivnějšímu propojení teoretické výuky s praxí
Název anglicky
Use of internal grant programmes as a motivation for students to connect theoretical education with practice more intensively
Autoři
MARŠÍK, Martin
Vydání
České Budějovice, Sborník ze semináře na téma „Metodika výuky a hodnocení studentů v terciárním vzdělávání“ (6.6.2012) a „Požadavky praxe“ (5.6.2012) : sborník příspěvků, od s. nestránkováno, 6 s. 2012
Nakladatel
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-7468-053-3
Klíčová slova česky
motivace; student; interní grant; reálný výzkum
Klíčová slova anglicky
motivation; student; internal grant programme; research
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0115, záměr.
Změněno: 11. 2. 2013 15:37, Jiřina Hřebečková
V originále
V článku jsou rozebrány motivační prvky, které působí na studenty vysokých škol. Zvláštní důraz je kladen na využití interních grantů, které umožňují aktivní zapojení studentů do vědecké činnosti. Tato spolupráce je užitečná jednak pro řešitele interního grantu (většinou pedagoga), tak i pro studenta. Toto propojení umožní studentovi aplikovat získané teoretické znalosti v reálném výzkumu. Přínos pro studenta je tedy jiný než při jeho klasickém zapojení do výrobního procesu v podnicích, kde studenti získávají zkušenosti v rámci tzv. praxe.
Anglicky
The paper discusses motivation that influences university students. It focuses on using internal grant programmes that enable active participation of students in scientific research. Such participation is useful for both a researcher (usually a teacher) and a student. It enables students to apply their knowledge of theory in real research. The benefit for students is different than in case of participation in the production process in companies where students are trained as a part of their practical training process.