2012
			
	    
	
	
    Reflexe prvních zkušeností z elektronického testování v rámci výuky cizích jazyků na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích
CAHA, ZdeněkBasic information
Original name
Reflexe prvních zkušeností z elektronického testování v rámci výuky cizích jazyků na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích
	Name (in English)
The Reflection of the First Experience with Electronic Testing in Foreign Languages Teaching at the Institute of Technology and Business in České Budějovice
		Authors
Edition
 1. vyd. České Budějovice, "Metodika výuky a hodnocení studentů v terciárním vzdělávání" (6.6.2012) a "Požadavky praxe" (5.6.2012) : sborník příspěvků, p. nestránkováno, 8 pp. 2012
			Publisher
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
		Other information
Language
Czech
		Type of outcome
Proceedings paper
		Field of Study
60200 6.2 Languages and Literature
		Country of publisher
Czech Republic
		Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
		Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
		Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
			ISBN
978-80-7468-053-3
		Keywords (in Czech)
elektronické testování, výuka cizích jazyků na vysoké škole; reflexe zkušeností; analýza pretestů; německý jazyk
		Keywords in English
electronic testing; foreign language teaching at university; experience; reflection; nalysis of pre-testing; German language
		
				
				Changed: 11/12/2013 15:07, Ing. Eva Simotová
				
		In the original language
První část následujícího příspěvku je věnována prvotní reflexi získaných zkušeností ze zavádění elektronického testování znalostí studentů na Katedře cizích jazyků na Vysoké škole technické a ekonomické. Jsou sumarizovány dosavadní výhody i nevýhody spojené s tímto krokem, přičemž celkově je zavedení tohoto druhu testování vnímáno katedrou velmi pozitivně. Druhá část potom sumarizuje zkušenosti z pretestování studentů, které je od zimního semestru akademického roku pro studeny povinné pro následné zapsání předmětu cizí jazyk. V závěrečné části příspěvku jsou analyzovány výsledky pretestu z předmětu Německý jazyk první.
				In English
The first part of the following contribution deals with the initial reflection on the experience from the implementation of the students' knowledge in electronic testing at the Department of Foreign Languages at the Institute of Technology and Business in České Budějovice. The current advantages and disadvantages connected with this step have been summarised, while the implementation of this type of testing has been perceived by the Language Department as very positive. The second part summarizes the experiences of the students during the pre-testing phase, which is compulsory for their registration beginning in the winter semester of the 2012-2013 academic year for the courses of foreign languages. In the final part of this paper, the results of the German language pre-tests have been analyzed.