Detailed Information on Publication Record
2012
Uplatnitelnost absolventů dopravních oborů na trhu práce
BARTUŠKA, LadislavBasic information
Original name
Uplatnitelnost absolventů dopravních oborů na trhu práce
Name (in English)
Employment of graduets from transport sector in labor market
Authors
Edition
České Budějovice, Sborník ze semináře na téma „Metodika výuky a hodnocení studentů v terciárním vzdělávání“ (6.6.2012) a „Požadavky praxe“ (5.6.2012) : sborník příspěvků, p. nestránkováno, 9 pp. 2012
Publisher
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-7468-053-3
Keywords (in Czech)
Doprava; ogistika; studijní obory; zaměstnanos; Národní soustava povolání
Keywords in English
Transport; Logistics; Degree Courses; Employment; National System of Occupations
Links
CZ.1.07/2.2.00/28.0115, plan (intention).
Změněno: 9/12/2013 17:42, Ing. Ladislav Bartuška, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zaměřuje na provázanost dopravních studijních oborů v terciárním vzdělávání a budoucí uplatnění absolventů na trhu práce. Ze stran podnikatelských subjektů v oblasti dopravy a přepravy je právem požadováno, aby absolventi dokázali uplatnit své získané znalosti a dovednosti v praxi a dokonce v širších multidisciplinárních souvislostech. Úzká specializace zaměstnance s vysokoškolským vzděláním založená na odborných znalostech v současné době málokdy postačuje vzhledem k jeho míře konkurenceschopnosti na trhu práce.
In English
This paper focuses on the interconnection of transport fields of study in tertiary education and future employment of graduates in the labor market. Most of business entities in the field of transport and transportation require for graduates to be able to apply their acquired knowledge and skills in practice and even in the wider multidisciplinary context. The narrow specialization of employees with higher education based on expertise is currently rarely sufficient.