D 2012

Uplatnitelnost absolventů dopravních oborů na trhu práce

BARTUŠKA, Ladislav

Basic information

Original name

Uplatnitelnost absolventů dopravních oborů na trhu práce

Name (in English)

Employment of graduets from transport sector in labor market

Edition

České Budějovice, Sborník ze semináře na téma „Metodika výuky a hodnocení studentů v terciárním vzdělávání“ (6.6.2012) a „Požadavky praxe“ (5.6.2012) : sborník příspěvků, p. nestránkováno, 9 pp. 2012

Publisher

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-7468-053-3

Keywords (in Czech)

Doprava; ogistika; studijní obory; zaměstnanos; Národní soustava povolání

Keywords in English

Transport; Logistics; Degree Courses; Employment; National System of Occupations

Tags

Links

CZ.1.07/2.2.00/28.0115, plan (intention).
Změněno: 9/12/2013 17:42, Ing. Ladislav Bartuška, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se zaměřuje na provázanost dopravních studijních oborů v terciárním vzdělávání a budoucí uplatnění absolventů na trhu práce. Ze stran podnikatelských subjektů v oblasti dopravy a přepravy je právem požadováno, aby absolventi dokázali uplatnit své získané znalosti a dovednosti v praxi a dokonce v širších multidisciplinárních souvislostech. Úzká specializace zaměstnance s vysokoškolským vzděláním založená na odborných znalostech v současné době málokdy postačuje vzhledem k jeho míře konkurenceschopnosti na trhu práce.

In English

This paper focuses on the interconnection of transport fields of study in tertiary education and future employment of graduates in the labor market. Most of business entities in the field of transport and transportation require for graduates to be able to apply their acquired knowledge and skills in practice and even in the wider multidisciplinary context. The narrow specialization of employees with higher education based on expertise is currently rarely sufficient.