J 2012

Analýza atraktivity věrnostních programů obchodních řetězců

KUČERA, Lukáš

Základní údaje

Originální název

Analýza atraktivity věrnostních programů obchodních řetězců

Název anglicky

The analysis of Loyalty Programs Attractiveness in retail chains

Autoři

KUČERA, Lukáš

Vydání

Logos polytechnikos, Jihlava, Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2012, 1804-3682

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

Obchodní řetězec; věrnost zákazníka; atraktivita věrnostního programu; benefity; dotazníkové šetření

Klíčová slova anglicky

Retail chain; customer loyalty; loyalty program attractiveness; benefits; questionnaire

Štítky

KCRM2, OBC, OBP_1, OBP_2, RVS
Změněno: 25. 11. 2013 20:13, Ing. Lukáš Kučera

Anotace

ORIG EN

V originále

Tento článek se zabývá analýzou atraktivity věrnostních programů největších obchodních řetězců, které působí na území České republiky. Na trhu maloobchodních služeb je v současné době vysoká konkurence, ale obchodní řetězce přesto chtějí dosáhnout co nejlepších výsledků své činnosti. Jednou z možností, jak zajistit dosažení tohoto cíle, je efektivní řízení vztahů se zákazníky. Stále častěji jsou v rámci řízení vztahů se zákazníkem využívány věrnostní programy, ale bohužel ne vždy jsou nastaveny tak, že jsou pro zákazníky atraktivní. Cílem tohoto článku bylo zjištění, zda jsou stávající věrnostní programy obchodních řetězců pro zákazníky přitažlivé a popřípadě, které benefity jim v aktuální nabídce schází. Na základě dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 105 respondentů, bylo zjištěno, že pouze 58 % z nich věrnostní programy využívá, ale ne všichni jsou s nabídkou benefitů spokojeni. Mezi benefity, které by respondenti uvítali, lze zařadit slevy na libovolné zboží (které si zákazník sám vybere), rychlejší odbavení u pokladen, poukazy na různé akce, úpravu otevírací doby apod.

Anglicky

This article analyzes the attractiveness of loyalty programs in biggest retail chains in the Czech Republic. Nowadays there is a high competition on the retail services market but retail chains still want to achieve the best results (e.g. maximum profit, incomes etc.). One way how to achieve this aim is to create an effective customer relationship management. Loyalty programs are still increasingly used as one of the most effective way to manage these relationships. Unfortunately not all of these programs are attractive for customers. The aim of this article is to determine the attractiveness of existing loyalty programs for customers (incl. which benefits do they find the most attractive or which ones do they miss etc.). Based on the questionnaire (attended by 105 respondents) it was discovered that only 58% use the loyalty programs but not all respondents are satisfied with the benefits’ supply. Most of all customers want to get discounts on any goods, faster checkin for cash desk, vouchers for various events, opening hours modifying etc.
Zobrazeno: 23. 11. 2024 03:46