2012
Analýza atraktivity věrnostních programů obchodních řetězců
KUČERA, LukášZákladní údaje
Originální název
Analýza atraktivity věrnostních programů obchodních řetězců
Název anglicky
The analysis of Loyalty Programs Attractiveness in retail chains
Autoři
KUČERA, Lukáš
Vydání
Logos polytechnikos, Jihlava, Vysoká škola polytechnická Jihlava, 2012, 1804-3682
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
Obchodní řetězec; věrnost zákazníka; atraktivita věrnostního programu; benefity; dotazníkové šetření
Klíčová slova anglicky
Retail chain; customer loyalty; loyalty program attractiveness; benefits; questionnaire
Změněno: 25. 11. 2013 20:13, Ing. Lukáš Kučera
V originále
Tento článek se zabývá analýzou atraktivity věrnostních programů největších obchodních řetězců, které působí na území České republiky. Na trhu maloobchodních služeb je v současné době vysoká konkurence, ale obchodní řetězce přesto chtějí dosáhnout co nejlepších výsledků své činnosti. Jednou z možností, jak zajistit dosažení tohoto cíle, je efektivní řízení vztahů se zákazníky. Stále častěji jsou v rámci řízení vztahů se zákazníkem využívány věrnostní programy, ale bohužel ne vždy jsou nastaveny tak, že jsou pro zákazníky atraktivní. Cílem tohoto článku bylo zjištění, zda jsou stávající věrnostní programy obchodních řetězců pro zákazníky přitažlivé a popřípadě, které benefity jim v aktuální nabídce schází. Na základě dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 105 respondentů, bylo zjištěno, že pouze 58 % z nich věrnostní programy využívá, ale ne všichni jsou s nabídkou benefitů spokojeni. Mezi benefity, které by respondenti uvítali, lze zařadit slevy na libovolné zboží (které si zákazník sám vybere), rychlejší odbavení u pokladen, poukazy na různé akce, úpravu otevírací doby apod.