J 2012

(Im)Perfect Image of God’s Perfection

HRUŠKOVÁ, Lenka, Ludmila OPEKAROVÁ a Miroslav SOMR

Základní údaje

Originální název

(Im)Perfect Image of God’s Perfection

Název česky

(Ne)dokonalý obraz boží dokonalosti

Autoři

HRUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí), Ludmila OPEKAROVÁ (203 Česká republika, domácí) a Miroslav SOMR (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Littera Scripta, České Budějovice, Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012, 1802-503X

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60300 6.3 Philosophy, Ethics and Religion

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/75081431:_____/12:00000285

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

Panorthosia; mezilidská solidarita; pseudotolerance; labyrinty světa; bliss point; Arx Fortunae

Klíčová slova anglicky

Panorthosia; interpersonal solidarity; pseudotolerance; labyrinths of the world; bliss point; Arx Fortunae

Štítky

Změněno: 16. 4. 2013 13:53, Věra Kostková

Anotace

V originále

Comenius’s refections on economic issues are found primarily in his writings Panorthosia, Letters to Heaven, and The Labyrinth of the World and the Paradise of the Heart. They are imbued with an ethical approach in the relationship between the rich and the poor, an effort of mutual understanding and exemplary, zealous competition. Although Comenius admits social differences, the social structure is unchangeable, given by the Creation of the World, which is the work of God and therefore perfect. In Comenius’s conception, it is the (im)perfect image of God’s perfection.

Česky

Komenského zamyšlení nad ekonomickými tématy nacházíme především v jeho spisech Panorthosia, Listové do nebe, Labyrint světa a ráj srdce. Jsou prodchnuty etickým přístupem ve vztahu mezi bohatými a chudými, snahou o vzájemné pochopení a soutěžením příkladným, horlivým. Komenský sice přiznává sociální rozdíly, nicméně sociální struktura je neměnná, daná stvořením světa, který je dílem Božím, a proto dokonalým. To je v Komenského pojetí onen(ne)dokonalý obraz boží dokonalosti.