2012
(Im)Perfect Image of God’s Perfection
HRUŠKOVÁ, Lenka, Ludmila OPEKAROVÁ a Miroslav SOMRZákladní údaje
Originální název
(Im)Perfect Image of God’s Perfection
Název česky
(Ne)dokonalý obraz boží dokonalosti
Autoři
HRUŠKOVÁ, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí), Ludmila OPEKAROVÁ (203 Česká republika, domácí) a Miroslav SOMR (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Littera Scripta, České Budějovice, Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2012, 1802-503X
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60300 6.3 Philosophy, Ethics and Religion
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/75081431:_____/12:00000285
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
Panorthosia; mezilidská solidarita; pseudotolerance; labyrinty světa; bliss point; Arx Fortunae
Klíčová slova anglicky
Panorthosia; interpersonal solidarity; pseudotolerance; labyrinths of the world; bliss point; Arx Fortunae
Štítky
Změněno: 16. 4. 2013 13:53, Věra Kostková
V originále
Comenius’s refections on economic issues are found primarily in his writings Panorthosia, Letters to Heaven, and The Labyrinth of the World and the Paradise of the Heart. They are imbued with an ethical approach in the relationship between the rich and the poor, an effort of mutual understanding and exemplary, zealous competition. Although Comenius admits social differences, the social structure is unchangeable, given by the Creation of the World, which is the work of God and therefore perfect. In Comenius’s conception, it is the (im)perfect image of God’s perfection.
Česky
Komenského zamyšlení nad ekonomickými tématy nacházíme především v jeho spisech Panorthosia, Listové do nebe, Labyrint světa a ráj srdce. Jsou prodchnuty etickým přístupem ve vztahu mezi bohatými a chudými, snahou o vzájemné pochopení a soutěžením příkladným, horlivým. Komenský sice přiznává sociální rozdíly, nicméně sociální struktura je neměnná, daná stvořením světa, který je dílem Božím, a proto dokonalým. To je v Komenského pojetí onen(ne)dokonalý obraz boží dokonalosti.