D 2012

Innovacija i jeje osnovnyje struktury

TUČEK, Jiří

Basic information

Original name

Innovacija i jeje osnovnyje struktury

Name in Czech

Inovace a základní struktura

Name (in English)

Innovation and basic structure

Authors

TUČEK, Jiří

Edition

České Budějovice, Katedrový sborník 1/2012 – Odborný seminář katedry ekonomiky a managementu, p. 54-59, 6 pp. 2012

Publisher

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Other information

Language

Russian

Type of outcome

Proceedings paper

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-7468-049-6

Keywords (in Czech)

inovace; výroba design; technologický a vědecký pokrok

Keywords in English

innovation; production design; technological and scientific progress

Tags

Changed: 17/1/2013 11:10, Věra Kostková

Abstract

V originále

Chorošo izvestno, čto innovacii javljajutsja ključom k sochraneniju konkurentosposobnosti. Innovacija predstavljajet soboj složnyj process i možet byt’ uspešnym tol’ko v slučaje, jesli oni pravil’no podključeny i vypolnil vse jeje aspekty, anučno-techničeskij progress, issledovanija i razrabotki, projektirovanija, proizvodstva, marketinga upravlenija technologičeskim processom. Takim obrazom, v etoj stat’je ja popytalcja opisat’ innovacij, ich raspredelenija i strukturovanija.

In Czech

Je dobře známo, že inovace je klíčem k udržení konkurenceschopnosti. Inovace je složitý proces a může být úspěšný pouze tehdy, pokud jsou správně nastaveny a splněny všechny požadované aspekty, vědecký a technologický pokrok, výzkum a vývoj, projektování, výroba, marketing. Proto jsem se v této práci snažil popsat a vysvětlit inovace, jejich distribuci a strukturování.

In English

It is well known that innovation is the key to maintaining competitiveness. Innovation is a complex process and can only be successful if they are properly connected and fulfilled all its aspects, scientific and technological progress, research and development, design, production, process control marketing. Therefore, in this paper I have tried to describe and explain the innovations, their distribution and structuring.