Detailed Information on Publication Record
2012
Innovacija i jeje osnovnyje struktury
TUČEK, JiříBasic information
Original name
Innovacija i jeje osnovnyje struktury
Name in Czech
Inovace a základní struktura
Name (in English)
Innovation and basic structure
Authors
TUČEK, Jiří
Edition
České Budějovice, Katedrový sborník 1/2012 – Odborný seminář katedry ekonomiky a managementu, p. 54-59, 6 pp. 2012
Publisher
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Other information
Language
Russian
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-7468-049-6
Keywords (in Czech)
inovace; výroba design; technologický a vědecký pokrok
Keywords in English
innovation; production design; technological and scientific progress
Změněno: 17/1/2013 11:10, Věra Kostková
V originále
Chorošo izvestno, čto innovacii javljajutsja ključom k sochraneniju konkurentosposobnosti. Innovacija predstavljajet soboj složnyj process i možet byt’ uspešnym tol’ko v slučaje, jesli oni pravil’no podključeny i vypolnil vse jeje aspekty, anučno-techničeskij progress, issledovanija i razrabotki, projektirovanija, proizvodstva, marketinga upravlenija technologičeskim processom. Takim obrazom, v etoj stat’je ja popytalcja opisat’ innovacij, ich raspredelenija i strukturovanija.
In Czech
Je dobře známo, že inovace je klíčem k udržení konkurenceschopnosti. Inovace je složitý proces a může být úspěšný pouze tehdy, pokud jsou správně nastaveny a splněny všechny požadované aspekty, vědecký a technologický pokrok, výzkum a vývoj, projektování, výroba, marketing. Proto jsem se v této práci snažil popsat a vysvětlit inovace, jejich distribuci a strukturování.
In English
It is well known that innovation is the key to maintaining competitiveness. Innovation is a complex process and can only be successful if they are properly connected and fulfilled all its aspects, scientific and technological progress, research and development, design, production, process control marketing. Therefore, in this paper I have tried to describe and explain the innovations, their distribution and structuring.