D 2012

Simulace a rolové hry a nové výpočetní technologie

SIDIBE, Karim

Základní údaje

Originální název

Simulace a rolové hry a nové výpočetní technologie

Název anglicky

Simulation, Role Play and new Information Technologies

Autoři

Vydání

1. vyd. České Budějovice, Sborník příspěvků 1. Jazykové a pedagogické e- konference s mezinárodní účastí na VŠTE, od s. 93-96, 4 s. 2012

Nakladatel

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-7468-048-9

Klíčová slova česky

Komenský; výuka; motivace; rolové hry; simulace; výpočetní technologie

Klíčová slova anglicky

Comenius; teaching; motivation; role play; simulation; information technology

Štítky

Změněno: 21. 1. 2013 11:21, Mgr. Václav Karas

Anotace

V originále

Výuka se vždy potýkala s mnoha problémy a některé z nich zmiňoval již Jan Ámos Komenský. Problematika suchopárnosti a nudnosti při vyučování trápily zakladatele moderní pedagogiky podobně palčivě, jako je pociťují i současné generace pedagogů. Staletími prověřené výukové techniky simulací a rolových her se proto pochopitelně objevují ve školách, aby oživily vyučování a dodaly větší motivaci studentům. Nicméně v období moderních výpočetních technologií se i tyto metody používají v jiném kontextu. Toto pojednání se proto věnuje technologické stránce ve výuce a také problémům, které se při používání nových technologií objevily. V textu je rovněž pojednáno o tom, jak se s těmito obtížemi současná média vypořádávají a jak se některé technologie používají při vyučování.

Anglicky

Teaching has always faced a significant number of problems and some of them were even mentioned by Jan Amos Comenius. The founder of modern pedagogy dealt with tedious and boring lessons in a similar manner as the current generations of pedagogical specialists do today. Century old proven teaching methods of simulation and role play therefore appear at schools in order to bring life to teaching and to increase motivation of students. Nevertheless, in contemporary era, these techniques are used in a different context. This piece of writing focuses attention to the technological aspect of teaching and to the difficulties emerging due to the use of new technologies. The text also shows how the current media deal with the problems and how some technologies are used in teaching.