Detailed Information on Publication Record
2012
Simulace a rolové hry a nové výpočetní technologie
SIDIBE, KarimBasic information
Original name
Simulace a rolové hry a nové výpočetní technologie
Name (in English)
Simulation, Role Play and new Information Technologies
Authors
Edition
1. vyd. České Budějovice, Sborník příspěvků 1. Jazykové a pedagogické e- konference s mezinárodní účastí na VŠTE, p. 93-96, 4 pp. 2012
Publisher
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-7468-048-9
Keywords (in Czech)
Komenský; výuka; motivace; rolové hry; simulace; výpočetní technologie
Keywords in English
Comenius; teaching; motivation; role play; simulation; information technology
Změněno: 21/1/2013 11:21, Mgr. Václav Karas
V originále
Výuka se vždy potýkala s mnoha problémy a některé z nich zmiňoval již Jan Ámos Komenský. Problematika suchopárnosti a nudnosti při vyučování trápily zakladatele moderní pedagogiky podobně palčivě, jako je pociťují i současné generace pedagogů. Staletími prověřené výukové techniky simulací a rolových her se proto pochopitelně objevují ve školách, aby oživily vyučování a dodaly větší motivaci studentům. Nicméně v období moderních výpočetních technologií se i tyto metody používají v jiném kontextu. Toto pojednání se proto věnuje technologické stránce ve výuce a také problémům, které se při používání nových technologií objevily. V textu je rovněž pojednáno o tom, jak se s těmito obtížemi současná média vypořádávají a jak se některé technologie používají při vyučování.
In English
Teaching has always faced a significant number of problems and some of them were even mentioned by Jan Amos Comenius. The founder of modern pedagogy dealt with tedious and boring lessons in a similar manner as the current generations of pedagogical specialists do today. Century old proven teaching methods of simulation and role play therefore appear at schools in order to bring life to teaching and to increase motivation of students. Nevertheless, in contemporary era, these techniques are used in a different context. This piece of writing focuses attention to the technological aspect of teaching and to the difficulties emerging due to the use of new technologies. The text also shows how the current media deal with the problems and how some technologies are used in teaching.