2012
Simulace a rolové hry a nové výpočetní technologie
SIDIBE, KarimZákladní údaje
Originální název
Simulace a rolové hry a nové výpočetní technologie
Název anglicky
Simulation, Role Play and new Information Technologies
Autoři
Vydání
1. vyd. České Budějovice, Sborník příspěvků 1. Jazykové a pedagogické e- konference s mezinárodní účastí na VŠTE, od s. 93-96, 4 s. 2012
Nakladatel
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-7468-048-9
Klíčová slova česky
Komenský; výuka; motivace; rolové hry; simulace; výpočetní technologie
Klíčová slova anglicky
Comenius; teaching; motivation; role play; simulation; information technology
Změněno: 21. 1. 2013 11:21, Mgr. Václav Karas
V originále
Výuka se vždy potýkala s mnoha problémy a některé z nich zmiňoval již Jan Ámos Komenský. Problematika suchopárnosti a nudnosti při vyučování trápily zakladatele moderní pedagogiky podobně palčivě, jako je pociťují i současné generace pedagogů. Staletími prověřené výukové techniky simulací a rolových her se proto pochopitelně objevují ve školách, aby oživily vyučování a dodaly větší motivaci studentům. Nicméně v období moderních výpočetních technologií se i tyto metody používají v jiném kontextu. Toto pojednání se proto věnuje technologické stránce ve výuce a také problémům, které se při používání nových technologií objevily. V textu je rovněž pojednáno o tom, jak se s těmito obtížemi současná média vypořádávají a jak se některé technologie používají při vyučování.
Anglicky
Teaching has always faced a significant number of problems and some of them were even mentioned by Jan Amos Comenius. The founder of modern pedagogy dealt with tedious and boring lessons in a similar manner as the current generations of pedagogical specialists do today. Century old proven teaching methods of simulation and role play therefore appear at schools in order to bring life to teaching and to increase motivation of students. Nevertheless, in contemporary era, these techniques are used in a different context. This piece of writing focuses attention to the technological aspect of teaching and to the difficulties emerging due to the use of new technologies. The text also shows how the current media deal with the problems and how some technologies are used in teaching.