Detailed Information on Publication Record
2012
How to Manage the Classroom – Elements of the Classroom Management
ŠULISTOVÁ, JindřiškaBasic information
Original name
How to Manage the Classroom – Elements of the Classroom Management
Name in Czech
Management třídy a jeho elementy
Authors
ŠULISTOVÁ, Jindřiška
Edition
1. vyd. České Budějovice, Sborník příspěvků 1. Jazykové a pedagogické e- konference s mezinárodní účastí na VŠTE, p. 27-30, 4 pp. 2012
Publisher
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-7468-048-9
Keywords (in Czech)
řízení třídy; plánování; výrazy používané během výuky; časová dotace pro studenty a učitele; uspořádání třídy; individuální a skupinová práce
Keywords in English
classroom management, planning; classroom language; teacher and student talking time; rapport; seating arrangements; students’ groupings
Změněno: 9/9/2013 13:08, Ing. Eva Simotová
V originále
The paper deals with different parts of the classroom management. It draws attention to the planning in general as well as to the lesson planning. Next, the contribution deals with the importance and the impact of the classroom language. Teacher and student talking time are briefly tackled. Furthermore, rapport, body language and a tone of a voice are paid attention to, too. The last but not the least, seating arrangements and different students grouping are focused on.
In Czech
Příspěvek se zabývá různými aspekty ovlivňující řízení třídy. Zaměřuje se na plánování jak obecně, tak se dotýká i plánování výuky, jež samotné má velký vliv na další zmíněné aspekty. Další téma je význam instrukcí užívaných během výuky, se kterými by studenti měli být seznámeni. Příspěvek se krátce zabývá časovou dotací, která by měla být určena studentům a dobou pro instrukce. Kromě toho je věnována pozornost vztahu studentů a učitelů, řeči těla, tónu hlasu a individuální a skupinové práci.