D 2012

How to Manage the Classroom – Elements of the Classroom Management

ŠULISTOVÁ, Jindřiška

Basic information

Original name

How to Manage the Classroom – Elements of the Classroom Management

Name in Czech

Management třídy a jeho elementy

Authors

ŠULISTOVÁ, Jindřiška

Edition

1. vyd. České Budějovice, Sborník příspěvků 1. Jazykové a pedagogické e- konference s mezinárodní účastí na VŠTE, p. 27-30, 4 pp. 2012

Publisher

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

60200 6.2 Languages and Literature

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-7468-048-9

Keywords (in Czech)

řízení třídy; plánování; výrazy používané během výuky; časová dotace pro studenty a učitele; uspořádání třídy; individuální a skupinová práce

Keywords in English

classroom management, planning; classroom language; teacher and student talking time; rapport; seating arrangements; students’ groupings

Tags

Změněno: 9/9/2013 13:08, Ing. Eva Simotová

Abstract

V originále

The paper deals with different parts of the classroom management. It draws attention to the planning in general as well as to the lesson planning. Next, the contribution deals with the importance and the impact of the classroom language. Teacher and student talking time are briefly tackled. Furthermore, rapport, body language and a tone of a voice are paid attention to, too. The last but not the least, seating arrangements and different students grouping are focused on.

In Czech

Příspěvek se zabývá různými aspekty ovlivňující řízení třídy. Zaměřuje se na plánování jak obecně, tak se dotýká i plánování výuky, jež samotné má velký vliv na další zmíněné aspekty. Další téma je význam instrukcí užívaných během výuky, se kterými by studenti měli být seznámeni. Příspěvek se krátce zabývá časovou dotací, která by měla být určena studentům a dobou pro instrukce. Kromě toho je věnována pozornost vztahu studentů a učitelů, řeči těla, tónu hlasu a individuální a skupinové práci.