2012
General Use of the Subjunctive Mood and Its Explanation to Czech Students of Spanish Language
JÍLKOVÁ, IvanaZákladní údaje
Originální název
General Use of the Subjunctive Mood and Its Explanation to Czech Students of Spanish Language
Název česky
Logické vysvětlení problematiky použití konjunktivu českým studentům španělského jazyka
Autoři
JÍLKOVÁ, Ivana
Vydání
1. vyd. České Budějovice, Sborník příspěvků 1. Jazykové a pedagogické e- konference s mezinárodní účastí na VŠTE, od s. 20-26, 7 s. 2012
Nakladatel
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ISBN
978-80-7468-048-9
Klíčová slova česky
konjunktiv; indikativ; časování; logické užití
Klíčová slova anglicky
subjunctive; indicative; conjugation; logical use
Štítky
Změněno: 4. 3. 2013 14:24, Jiřina Hřebečková
V originále
The objective of the textis a proposal, how to explain the use of subjunctive and indicative moods in Spanish language in the simplest way. The basic idea of the following lines is the statement that the use of subjunctive mood is logical and it is appropriate try to get students to "think" in the subjunctive. In the end of the text there are presented some useful websites with entertaining exercises to practice subjuntive forms and differences beween indicative / subjunctive use.
Česky
Cíl textu je návrh, jak co nejjednodušší cestou vysvětlit českým studentům užití konjunktivu a indikativu ve španělštině. Základní myšlenkou následujících řádků je to, že užití konjunktivu je logické a snaží se přimět studenta „přemýšlet“ v konjunktivu. V závěru textu je předloženo několik užitečných internetových adres, kde je možné zábavnou formou procvičovat jak jednotlivé tvary konjunktivu, tak jeho šikoké užití.