D 2012

Kommunikationsmix der Hochschuleinrichtungen

SLABÁ, Marie and Kamila ZELINKOVÁ

Basic information

Original name

Kommunikationsmix der Hochschuleinrichtungen

Name in Czech

Komunikační mix vysokoškolských institucí

Name (in English)

Communication mix in higher education institutions

Authors

SLABÁ, Marie and Kamila ZELINKOVÁ

Edition

České Budějovice, Katedrový sborník 1/2012 – Odborný seminář katedry ekonomiky a managementu, p. 117-128, 12 pp. 2012

Publisher

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Other information

Language

German

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-7468-049-6

Keywords (in Czech)

marketing; marketingová komunikace; vysoká škola; marketingový komunikační mix

Keywords in English

marketing; marketing communication; university; marketing communication mix

Tags

A_IBW, A_MAM, IBW, IBW_H, KCJ5, KCRM1, MAA, MAK, MAM1, MAM2, MAM_1, MAM_1a, MAM_2, MAM_2a, MAR, MAR_a, MAV, MAV_a, MOP, MRS, NEP_1, NEP_2, NEP_3
Změněno: 18/11/2014 07:55, Mgr. Václav Karas

Abstract

ORIG CZ EN

V originále

Das Marketinginstrument Kommunikationsmix an den Hochschulen ist einer der am wenigsten durchforschten Bestandteile der Marketingkommunikation. Obwohl die Hochschulen in Gegenwart dieselben Probleme lösen müssen wie die anderen Institutionen und Organisationen (Non-Profit und Profit-Organisationen), es ist außer Zweifel, dass die Hochschulen sehr spezifische Subjekte darstellen, die ihre unvertretbare Stellung auf dem Bildungsmarkt überhaupt einnehmen. Da die Hochschulen aufgrund der wachsenden Konkurrenz und der Folgen der Wirtschaftkrise, die sich vor allem in der Finanzierung dieser Subjekte widerspiegelt, zunehmend die Instrumente des Kommunikationsmix in ihren Marketingstrategien benutzen, ist es notwendig, sich auch auf den Kommunikationsmix der Hochschulen in seinem Ganzen, auf seine Definition und die Besonderheiten seiner Grundinstrumente zu orientieren. Das Ziel dieses Artikels ist es, eine ausführliche Recherche der zugänglichen literarischen und wissenschaftlichen Forschungsquellen durchzuführen. Aufgrund dieser literarischen Recherche legt man die Spezifika des Kommunikationsmix der Hochschulen und die Definitionen der Grundinstrumente vom Hochschul- Kommunikationsmix fest.

In Czech

Oblast marketingového komunikačního vysokých škol je jednou z nejméně probádaných částí marketingové komunikace. Přestože vysoké školy v současné době musí čelit stejným podmínkám a problémům jako ostatní instituce a organizace (komerční i nekomerční), je nezpochybnitelné, že vysoké školy jsou velice specifické subjekty, jež mají své nezastupitelné místo na trhu vzdělávání vůbec. Jelikož vysoké školy z důvodu rostoucí konkurence i následků hospodářské krize, která se odrazila zejména ve financování těchto subjektů, stále více využívají nástrojů komunikačního mixu ve svých marketingových strategiích, je nutné se zaměřit i na komunikační mix vysokých škol jako celek, definici a specifika jeho základních nástrojů. Cílem tohoto článku je provést důkladnou rešerši dostupných literárních i vědecko-výzkumných zdrojů. Na základě této literární rešerše budou stanovena specifika komunikačního mixu vysokých škol a definice základních nástrojů komunikačního mixu vysokoškolských institucí.
Displayed: 23/12/2024 00:08