D 2012

Kommunikationsmix der Hochschuleinrichtungen

SLABÁ, Marie a Kamila ZELINKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Kommunikationsmix der Hochschuleinrichtungen

Název česky

Komunikační mix vysokoškolských institucí

Název anglicky

Communication mix in higher education institutions

Autoři

SLABÁ, Marie a Kamila ZELINKOVÁ

Vydání

České Budějovice, Katedrový sborník 1/2012 – Odborný seminář katedry ekonomiky a managementu, od s. 117-128, 12 s. 2012

Nakladatel

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Další údaje

Jazyk

němčina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

ISBN

978-80-7468-049-6

Klíčová slova česky

marketing; marketingová komunikace; vysoká škola; marketingový komunikační mix

Klíčová slova anglicky

marketing; marketing communication; university; marketing communication mix

Štítky

A_IBW, A_MAM, IBW, IBW_H, KCJ5, KCRM1, MAA, MAK, MAM1, MAM2, MAM_1, MAM_1a, MAM_2, MAM_2a, MAR, MAR_a, MAV, MAV_a, MOP, MRS, NEP_1, NEP_2, NEP_3
Změněno: 18. 11. 2014 07:55, Mgr. Václav Karas

Anotace

ORIG CZ EN

V originále

Das Marketinginstrument Kommunikationsmix an den Hochschulen ist einer der am wenigsten durchforschten Bestandteile der Marketingkommunikation. Obwohl die Hochschulen in Gegenwart dieselben Probleme lösen müssen wie die anderen Institutionen und Organisationen (Non-Profit und Profit-Organisationen), es ist außer Zweifel, dass die Hochschulen sehr spezifische Subjekte darstellen, die ihre unvertretbare Stellung auf dem Bildungsmarkt überhaupt einnehmen. Da die Hochschulen aufgrund der wachsenden Konkurrenz und der Folgen der Wirtschaftkrise, die sich vor allem in der Finanzierung dieser Subjekte widerspiegelt, zunehmend die Instrumente des Kommunikationsmix in ihren Marketingstrategien benutzen, ist es notwendig, sich auch auf den Kommunikationsmix der Hochschulen in seinem Ganzen, auf seine Definition und die Besonderheiten seiner Grundinstrumente zu orientieren. Das Ziel dieses Artikels ist es, eine ausführliche Recherche der zugänglichen literarischen und wissenschaftlichen Forschungsquellen durchzuführen. Aufgrund dieser literarischen Recherche legt man die Spezifika des Kommunikationsmix der Hochschulen und die Definitionen der Grundinstrumente vom Hochschul- Kommunikationsmix fest.

Česky

Oblast marketingového komunikačního vysokých škol je jednou z nejméně probádaných částí marketingové komunikace. Přestože vysoké školy v současné době musí čelit stejným podmínkám a problémům jako ostatní instituce a organizace (komerční i nekomerční), je nezpochybnitelné, že vysoké školy jsou velice specifické subjekty, jež mají své nezastupitelné místo na trhu vzdělávání vůbec. Jelikož vysoké školy z důvodu rostoucí konkurence i následků hospodářské krize, která se odrazila zejména ve financování těchto subjektů, stále více využívají nástrojů komunikačního mixu ve svých marketingových strategiích, je nutné se zaměřit i na komunikační mix vysokých škol jako celek, definici a specifika jeho základních nástrojů. Cílem tohoto článku je provést důkladnou rešerši dostupných literárních i vědecko-výzkumných zdrojů. Na základě této literární rešerše budou stanovena specifika komunikačního mixu vysokých škol a definice základních nástrojů komunikačního mixu vysokoškolských institucí.
Zobrazeno: 14. 12. 2024 04:40