Detailed Information on Publication Record
2012
Kommunikationsmix der Hochschuleinrichtungen
SLABÁ, Marie and Kamila ZELINKOVÁBasic information
Original name
Kommunikationsmix der Hochschuleinrichtungen
Name in Czech
Komunikační mix vysokoškolských institucí
Name (in English)
Communication mix in higher education institutions
Authors
SLABÁ, Marie and Kamila ZELINKOVÁ
Edition
České Budějovice, Katedrový sborník 1/2012 – Odborný seminář katedry ekonomiky a managementu, p. 117-128, 12 pp. 2012
Publisher
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Other information
Language
German
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-7468-049-6
Keywords (in Czech)
marketing; marketingová komunikace; vysoká škola; marketingový komunikační mix
Keywords in English
marketing; marketing communication; university; marketing communication mix
Tags
Změněno: 18/11/2014 07:55, Mgr. Václav Karas
V originále
Das Marketinginstrument Kommunikationsmix an den Hochschulen ist einer der am wenigsten durchforschten Bestandteile der Marketingkommunikation. Obwohl die Hochschulen in Gegenwart dieselben Probleme lösen müssen wie die anderen Institutionen und Organisationen (Non-Profit und Profit-Organisationen), es ist außer Zweifel, dass die Hochschulen sehr spezifische Subjekte darstellen, die ihre unvertretbare Stellung auf dem Bildungsmarkt überhaupt einnehmen. Da die Hochschulen aufgrund der wachsenden Konkurrenz und der Folgen der Wirtschaftkrise, die sich vor allem in der Finanzierung dieser Subjekte widerspiegelt, zunehmend die Instrumente des Kommunikationsmix in ihren Marketingstrategien benutzen, ist es notwendig, sich auch auf den Kommunikationsmix der Hochschulen in seinem Ganzen, auf seine Definition und die Besonderheiten seiner Grundinstrumente zu orientieren. Das Ziel dieses Artikels ist es, eine ausführliche Recherche der zugänglichen literarischen und wissenschaftlichen Forschungsquellen durchzuführen. Aufgrund dieser literarischen Recherche legt man die Spezifika des Kommunikationsmix der Hochschulen und die Definitionen der Grundinstrumente vom Hochschul- Kommunikationsmix fest.
In Czech
Oblast marketingového komunikačního vysokých škol je jednou z nejméně probádaných částí marketingové komunikace. Přestože vysoké školy v současné době musí čelit stejným podmínkám a problémům jako ostatní instituce a organizace (komerční i nekomerční), je nezpochybnitelné, že vysoké školy jsou velice specifické subjekty, jež mají své nezastupitelné místo na trhu vzdělávání vůbec. Jelikož vysoké školy z důvodu rostoucí konkurence i následků hospodářské krize, která se odrazila zejména ve financování těchto subjektů, stále více využívají nástrojů komunikačního mixu ve svých marketingových strategiích, je nutné se zaměřit i na komunikační mix vysokých škol jako celek, definici a specifika jeho základních nástrojů. Cílem tohoto článku je provést důkladnou rešerši dostupných literárních i vědecko-výzkumných zdrojů. Na základě této literární rešerše budou stanovena specifika komunikačního mixu vysokých škol a definice základních nástrojů komunikačního mixu vysokoškolských institucí.
In English
Marketing communication of universities is one of the less explored parts of marketing communication. In spite of the fact that universities have to face to the same conditions and problems as other institution and organization (commercial and non-commercial) these days, it is unimpugnable, that universities are very specific institutions that have their unfungible place in the market of the education as a whole. Whereas universities (because of increasing competition and consequences of the global economic crisis that affected mainly funding of universities) use more and more marketing communication tools in their marketing strategies, it is necessary to focus on the communication mix of universities, definition of basic marketing communication tools and their specifics. The aim of this paper is to carry out complete literature search of available literature and scientific and research sources. On the basis of this literature search author will define specifics of marketing communication mix of universities and define basic marketing communication tools of universities.