2012
Intercultural awareness in english teaching
ŠULISTOVÁ, JindřiškaBasic information
Original name
Intercultural awareness in english teaching
Name in Czech
Interkulturní vnímavost při výuce anglického jazyka
Authors
ŠULISTOVÁ, Jindřiška
Edition
AUSPICIA: recenzovaný časopis pro otázky společenských věd, České Budějovice, VŠERS, 2012, 1214-4967
Other information
Language
English
Type of outcome
Article in a journal
Field of Study
60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
References:
RIV identification code
RIV/75081431:_____/12:00000275
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
interkulturní vnímavost; jazyk; rozdíly
Keywords in English
intercultural awareness; language; differences
Changed: 9/9/2013 13:07, Ing. Eva Simotová
In the original language
This contribution is focused on the importance of intercultural sensitivity, foreknowledge and the awareness that a foreign language study does not mean only its perfect grammar acquisition but also the understanding the cultural elements of the second-language speakers and in this way subsequently understanding the attitudes, values and behaviour of the language / culture being studied.
In Czech
Tento příspěvek se soustředí na důležitost interkulturní vnímavosti, informovanosti i uvědomění, že studium cizího jazyka neznamená jen jeho gramatické zvládnutí, ale především pochopení kulturní náležitosti mluvčích studovaného jazyka a tím i následné pochopení jejich postojů, hodnot i chování.