2012
			
	    
	
	
    Intercultural awareness in english teaching
ŠULISTOVÁ, JindřiškaBasic information
Original name
Intercultural awareness in english teaching
	Name in Czech
Interkulturní vnímavost při výuce anglického jazyka
	Authors
ŠULISTOVÁ, Jindřiška (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
			Edition
 AUSPICIA: recenzovaný časopis pro otázky společenských věd, České Budějovice, VŠERS, 2012, 1214-4967
			Other information
Language
English
		Type of outcome
Article in a journal
		Field of Study
60200 6.2 Languages and Literature
		Country of publisher
Czech Republic
		Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
		References:
RIV identification code
RIV/75081431:_____/12:00000275
		Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
			Keywords (in Czech)
interkulturní vnímavost; jazyk; rozdíly
		Keywords in English
intercultural awareness; language; differences
		
				
				Changed: 9/9/2013 13:07, Ing. Eva Simotová
				
		In the original language
This contribution is focused on the importance of intercultural sensitivity, foreknowledge and the awareness that a foreign language study does not mean only its perfect grammar acquisition but also the understanding the cultural elements of the second-language speakers and in this way subsequently understanding the attitudes, values and behaviour of the language / culture being studied.
				In Czech
Tento příspěvek se soustředí na důležitost interkulturní vnímavosti, informovanosti i uvědomění, že studium cizího jazyka neznamená jen jeho gramatické zvládnutí, ale především pochopení kulturní náležitosti mluvčích studovaného jazyka a tím i následné pochopení jejich postojů, hodnot i chování.