D
2012
Inquiry-based mathematics education in the course of mathematics for economists
NÝDL, Václav, Radka ŠTĚPÁNKOVÁ and Vivian Lee WHITE
Basic information
Original name
Inquiry-based mathematics education in the course of mathematics for economists
Name in Czech
Informačně založené vzdělávání matematiky v kurzu matematiky pro ekonomy.
Authors
NÝDL, Václav, Radka ŠTĚPÁNKOVÁ and Vivian Lee WHITE
Edition
Nitra, Aplikované úlohy v modernom vyučování natematiky : zborník vedeckých prác, p. 21-24, 4 pp. 2012
Publisher
Karedra matematiky, Slovenská polnohospodárská univerzita v Nitre
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
Informačně založené vzdělávání; matematické vzdělávání; vstupní- výstupní analýza; matematika aplikačních problémů
Keywords in English
inquiry-based education; mathematic education; input-output analysis; mathematic application problems
V originále
The paper describes some basic ideas concerning the concept of inquiry-based education (IBE - in Czech "badatelsky orientované vzdělácání" BOV) and a possible modification of this approach for university education of mathematics. We have given an example of practical experience from the course of Mathematics for Economists at the University of South Bohemia Where we applied some elements of IBE.
In Czech
Článek popisuje některé základní myšlenky týkající se pojmu informačně-založené vzdělání (IBE v České republice "badatelsky orientované Vzdělávání" BOV) a případné změny tohoto přístupu k univerzitnímu vzdělání matematiky. Dali jsme příklad praktické zkušenosti z průběhu kurzu matematiky pro ekonomy na Jihočeské univerzitě, kde jsme aplikovali některé prvky IBE.
Displayed: 9/11/2024 02:19