J 2012

The perception of the quality of accommodation estabilishments´ porduct

ŠVEC, Roman, Josef NAVRÁTIL, Kamil PÍCHA and Vivian Lee WHITE

Basic information

Original name

The perception of the quality of accommodation estabilishments´ porduct

Authors

ŠVEC, Roman, Josef NAVRÁTIL, Kamil PÍCHA and Vivian Lee WHITE

Edition

Deturope - The central european journal of regional development and tourism, České Budějovice, JČU v ČB, Ekonomická fakulta, 2012, 1821-2506

Other information

Language

English

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50000 5. Social Sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Keywords (in Czech)

vnímání kvality; turismus; ubytování; zásobování; služby

Keywords in English

quality perception; tourism; accommodation; catering; service

Tags

KCJ1, KCRM2
Změněno: 19/4/2013 07:37, Mgr. Václav Karas

Abstract

ORIG CZ

V originále

The aim of the paper is to evaluate differences in the quality perception among particular segments of demand. Data for analysis were collected by means of the questionnaire survey among clients of accommodation establishments. The research in accommodation establishments succeeded to identify four factors of the perception of quality of services provided in those establishments, when only accommodation and catering services were taken into consideration. The most important factor of evaluation of quality of services provided in accommodation establishments emerged to be the factor “environment of the accommodation establishment”. Other important factors are hygiene of the accommodation establishment, service in the catering part of the accommodation establishment and quality of meals.

In Czech

Cílem práce je posoudit rozdíly ve vnímání kvality mezi určitými částmi poptávky. Data pro analýzu byla sebrána na základě dotazníkového šetření pro klienty ubytovacího zařízení. Tento výzkum umožnil identifikovat čtyři faktory vnímání kvality služeb poskytovanými v těchto zařízeních. Nejdůležitějším faktorem hodnocení kvality poskytovaných služeb byl faktor prostředí v ubytovaných zařízeních. Další důležité faktory byly čistota ubytování, služby v zásobování a kvality pokrmů.
Displayed: 22/12/2024 07:54