J 2012

Základní principy akreditace v rakouském sektoru Fachhochschulen

CAHA, Zdeněk

Základní údaje

Originální název

Základní principy akreditace v rakouském sektoru Fachhochschulen

Název anglicky

Fundamental Principles of Accreditation in Austrian Fachhochschulen Sector

Autoři

CAHA, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

AUSPICIA: recenzovaný časopis pro otázky společenských věd, České Budějovice, VŠERS, 2012, 1214-4967

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/75081431:_____/12:00000271

Organizační jednotka

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Klíčová slova česky

neuniverzitní vysoké školy; rakouský sektor Fachhochschulen; akreditace

Klíčová slova anglicky

non-university higher education; Austrian Fachhochschulen sector; accreditation

Štítky

Změněno: 11. 12. 2013 15:06, Ing. Eva Simotová

Anotace

V originále

Cílem příspěvku je přinést na základě analýzy rakouských legislativních norem, dokumentů vzdělávací politiky a sekundární literatury nové, ucelené poznatky o rakouském sektoru Fachhochschulen, který funguje na základě diametrálně odlišných principů než české vysoké školy neuniverzitního typu, a poukázat tak na existenci modelu, který v našich podmínkách není dostatečně reflektován, ačkoliv se jeví, že by mohl být velmi inspirativní pro další směřování našich neuniverzitních vysokých škol. Značná pozornost je věnována procesu akreditace, která konsekventně zohledňuje potřeby praxe.

Anglicky

The aim of this contribution is to present an analysis – on the base ofAustrian legislation, education policy documents and secondary literature – new, comprehensive knowledge of the Austrian Fachhochschulen sector. It works on principles very different from Czech higher education institutions. Another aim is to point out, according to this model, the existence which is not adequately reflected in Czech conditions although it appears to be very inspiring for the future direction of our higher education institutions. A great attention is paid to the accreditation process that takes into account the needs of practice consequently.