CAHA, Zdeněk. Základní principy akreditace v rakouském sektoru Fachhochschulen (Fundamental Principles of Accreditation in Austrian Fachhochschulen Sector). AUSPICIA: recenzovaný časopis pro otázky společenských věd. České Budějovice: VŠERS, roč. 9, No 1, p. 176-178. ISSN 1214-4967. 2012.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Základní principy akreditace v rakouském sektoru Fachhochschulen
Name (in English) Fundamental Principles of Accreditation in Austrian Fachhochschulen Sector
Authors CAHA, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition AUSPICIA: recenzovaný časopis pro otázky společenských věd, České Budějovice, VŠERS, 2012, 1214-4967.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/75081431:_____/12:00000271
Organization unit Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech) neuniverzitní vysoké školy; rakouský sektor Fachhochschulen; akreditace
Keywords in English non-university higher education; Austrian Fachhochschulen sector; accreditation
Tags KCJ2, KCJ5, NJP_1, NJP_2, RIV12, Z_KPOV
Changed by Changed by: Ing. Eva Simotová, učo 7388. Changed: 11/12/2013 15:06.
Abstract
Cílem příspěvku je přinést na základě analýzy rakouských legislativních norem, dokumentů vzdělávací politiky a sekundární literatury nové, ucelené poznatky o rakouském sektoru Fachhochschulen, který funguje na základě diametrálně odlišných principů než české vysoké školy neuniverzitního typu, a poukázat tak na existenci modelu, který v našich podmínkách není dostatečně reflektován, ačkoliv se jeví, že by mohl být velmi inspirativní pro další směřování našich neuniverzitních vysokých škol. Značná pozornost je věnována procesu akreditace, která konsekventně zohledňuje potřeby praxe.
Abstract (in English)
The aim of this contribution is to present an analysis – on the base ofAustrian legislation, education policy documents and secondary literature – new, comprehensive knowledge of the Austrian Fachhochschulen sector. It works on principles very different from Czech higher education institutions. Another aim is to point out, according to this model, the existence which is not adequately reflected in Czech conditions although it appears to be very inspiring for the future direction of our higher education institutions. A great attention is paid to the accreditation process that takes into account the needs of practice consequently.
PrintDisplayed: 19/4/2024 21:38