CAHA, Zdeněk. Základní principy akreditace v rakouském sektoru Fachhochschulen. AUSPICIA: recenzovaný časopis pro otázky společenských věd. České Budějovice: VŠERS, roč. 9, č. 1, s. 176-178. ISSN 1214-4967. 2012.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Základní principy akreditace v rakouském sektoru Fachhochschulen
Název anglicky Fundamental Principles of Accreditation in Austrian Fachhochschulen Sector
Autoři CAHA, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání AUSPICIA: recenzovaný časopis pro otázky společenských věd, České Budějovice, VŠERS, 2012, 1214-4967.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/75081431:_____/12:00000271
Organizační jednotka Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky neuniverzitní vysoké školy; rakouský sektor Fachhochschulen; akreditace
Klíčová slova anglicky non-university higher education; Austrian Fachhochschulen sector; accreditation
Štítky KCJ2, KCJ5, NJP_1, NJP_2, RIV12, Z_KPOV
Změnil Změnila: Ing. Eva Simotová, učo 7388. Změněno: 11. 12. 2013 15:06.
Anotace
Cílem příspěvku je přinést na základě analýzy rakouských legislativních norem, dokumentů vzdělávací politiky a sekundární literatury nové, ucelené poznatky o rakouském sektoru Fachhochschulen, který funguje na základě diametrálně odlišných principů než české vysoké školy neuniverzitního typu, a poukázat tak na existenci modelu, který v našich podmínkách není dostatečně reflektován, ačkoliv se jeví, že by mohl být velmi inspirativní pro další směřování našich neuniverzitních vysokých škol. Značná pozornost je věnována procesu akreditace, která konsekventně zohledňuje potřeby praxe.
Anotace anglicky
The aim of this contribution is to present an analysis – on the base ofAustrian legislation, education policy documents and secondary literature – new, comprehensive knowledge of the Austrian Fachhochschulen sector. It works on principles very different from Czech higher education institutions. Another aim is to point out, according to this model, the existence which is not adequately reflected in Czech conditions although it appears to be very inspiring for the future direction of our higher education institutions. A great attention is paid to the accreditation process that takes into account the needs of practice consequently.
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 03:30