Detailed Information on Publication Record
2012
Základní principy akreditace v rakouském sektoru Fachhochschulen
CAHA, ZdeněkBasic information
Original name
Základní principy akreditace v rakouském sektoru Fachhochschulen
Name (in English)
Fundamental Principles of Accreditation in Austrian Fachhochschulen Sector
Authors
CAHA, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
AUSPICIA: recenzovaný časopis pro otázky společenských věd, České Budějovice, VŠERS, 2012, 1214-4967
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/75081431:_____/12:00000271
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
Keywords (in Czech)
neuniverzitní vysoké školy; rakouský sektor Fachhochschulen; akreditace
Keywords in English
non-university higher education; Austrian Fachhochschulen sector; accreditation
Změněno: 11/12/2013 15:06, Ing. Eva Simotová
V originále
Cílem příspěvku je přinést na základě analýzy rakouských legislativních norem, dokumentů vzdělávací politiky a sekundární literatury nové, ucelené poznatky o rakouském sektoru Fachhochschulen, který funguje na základě diametrálně odlišných principů než české vysoké školy neuniverzitního typu, a poukázat tak na existenci modelu, který v našich podmínkách není dostatečně reflektován, ačkoliv se jeví, že by mohl být velmi inspirativní pro další směřování našich neuniverzitních vysokých škol. Značná pozornost je věnována procesu akreditace, která konsekventně zohledňuje potřeby praxe.
In English
The aim of this contribution is to present an analysis – on the base ofAustrian legislation, education policy documents and secondary literature – new, comprehensive knowledge of the Austrian Fachhochschulen sector. It works on principles very different from Czech higher education institutions. Another aim is to point out, according to this model, the existence which is not adequately reflected in Czech conditions although it appears to be very inspiring for the future direction of our higher education institutions. A great attention is paid to the accreditation process that takes into account the needs of practice consequently.