2012
Základní principy akreditace v rakouském sektoru Fachhochschulen
CAHA, ZdeněkZákladní údaje
Originální název
Základní principy akreditace v rakouském sektoru Fachhochschulen
Název anglicky
Fundamental Principles of Accreditation in Austrian Fachhochschulen Sector
Autoři
CAHA, Zdeněk (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
AUSPICIA: recenzovaný časopis pro otázky společenských věd, České Budějovice, VŠERS, 2012, 1214-4967
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/75081431:_____/12:00000271
Organizační jednotka
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Klíčová slova česky
neuniverzitní vysoké školy; rakouský sektor Fachhochschulen; akreditace
Klíčová slova anglicky
non-university higher education; Austrian Fachhochschulen sector; accreditation
Změněno: 11. 12. 2013 15:06, Ing. Eva Simotová
V originále
Cílem příspěvku je přinést na základě analýzy rakouských legislativních norem, dokumentů vzdělávací politiky a sekundární literatury nové, ucelené poznatky o rakouském sektoru Fachhochschulen, který funguje na základě diametrálně odlišných principů než české vysoké školy neuniverzitního typu, a poukázat tak na existenci modelu, který v našich podmínkách není dostatečně reflektován, ačkoliv se jeví, že by mohl být velmi inspirativní pro další směřování našich neuniverzitních vysokých škol. Značná pozornost je věnována procesu akreditace, která konsekventně zohledňuje potřeby praxe.
Anglicky
The aim of this contribution is to present an analysis – on the base ofAustrian legislation, education policy documents and secondary literature – new, comprehensive knowledge of the Austrian Fachhochschulen sector. It works on principles very different from Czech higher education institutions. Another aim is to point out, according to this model, the existence which is not adequately reflected in Czech conditions although it appears to be very inspiring for the future direction of our higher education institutions. A great attention is paid to the accreditation process that takes into account the needs of practice consequently.