Detailed Information on Publication Record
2012
Věrnost zákazníka jako nástroj zvyšování konkurenceschopnosti v retailových firmách
KUČERA, LukášBasic information
Original name
Věrnost zákazníka jako nástroj zvyšování konkurenceschopnosti v retailových firmách
Name (in English)
Customer loyalty as a tool of competitiveness increase in retail chains
Authors
KUČERA, Lukáš
Edition
Jihlava, Konkurence. sborník z konference, p. 58-67, 10 pp. 2012
Publisher
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Institute of Technology and Business in České Budějovice
ISBN
978-80-87035-53-5
Keywords (in Czech)
retailová firma; zákazník; databáze; CRM; věrnost
Keywords in English
retail chain; customer; database; CRM; loyalty
Změněno: 25/11/2013 20:15, Ing. Lukáš Kučera
V originále
Tento článek se zabývá problematikou věrnosti zákazníka a její tvorby. Je jasné, že v dnešní vysoce konkurenční době, je zejména pro firmy působící v oblasti retailu důležité určitým způsobem se odlišit od konkurence a budovat spokojeného a věrného zákazníka. Mezi aktivity, které mohou pomoci naplnit tyto cíle, patří zejména tvorba a využívání zákaznických databází, efektivní řízení vztahů se zákazníky, implementace věrnostních programů a v neposlední řadě též aktivity, které jsou spojené s obchodní jednotkou samotnou (merchandising, zákaznická centra, nákupní atmosféra atd.).
In English
This article deals with the problematic of customer loyalty and its creation. It is clear that today, when there is a high competition on the market, is necessary for each retail chain to differ from the other competitors. Among activities which can help to achieve these aims are following: creation and usage of customer databases, effective customer relationship management and loyalty programs implementation and activities connected with retail chains (merchandising, customers clubs, shopping atmosphere).