D 2012

Sociální sítě a cestovní ruch

KUČERA, Lukáš

Basic information

Original name

Sociální sítě a cestovní ruch

Name (in English)

Social media and tourism

Authors

KUČERA, Lukáš

Edition

Jihlava, Aktuální problémy cestovního ruchu. “Nové trendy a technologie v cestovním ruchu“ p. 121-126, 6 pp. 2012

Publisher

Vysoká škola polytechnická Jihlava

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Institute of Technology and Business in České Budějovice

ISBN

978-80-87035-56-6

Keywords (in Czech)

Komunikace; sociální sítě; marketing; cestovní ruch

Keywords in English

Communication; social networks; marketing; tourism

Tags

Změněno: 25/11/2013 20:14, Ing. Lukáš Kučera

Abstract

V originále

Sociální sítě se staly v posledních letech celosvětovým trendem a je jasné, že přitahují pozornost podnikatelských i jiných subjektů, které se snaží pomocí těchto sítí komunikovat se zákazníky. Mezi základní sociální sítě lze zařadit Facebook, Twitter, Google+, YouTube a mnohé další. Většina sociálních sítí umožňuje firmám sdílení článků, fotografií, videí atd. Díky tomu se sociální sítě staly velmi populární i v odvětví cestovního ruchu, kde fotografie a videa tvoří základ úspěšné propagace produktu. V České republice je nejvíce rozšířena sociální síť Facebook, kde má v současné době založen profil každý třetí občan. Je tedy zřejmé, že pro firmu je dnes téměř nezbytné komunikovat se zákazníky prostřednictvím sociálních sítí.

In English

In recent years the social networks has become global trends and it is clear that they attract the attention of business and other entities. These subjects seek to use these networks to communicate with their customers. The basic social networks are Facebook, Twitter, Google+, YouTube and many others. Most of the social networks allow companies to share articles, videos or photos. As a result, social networks have become very popular also in tourism, where photos and videos form the basis for a successful product promotion. In the Czech Republic Facebook is the most widespread social network, where is aleready registered each third citizen. It is obvious that for each company is now almost essential to communicate with customers through social networks.