V originále
Znalostní management neboli řízení znalostí je v dnešní době velmi aktuální téma. Neboť jsou to právě znalost a zkušnosti zaměstnanců, co dnes tvoří podstatnou část konkurence schopnosti podniku. Na tom, jak který podnik bude pečovat o rozvoj a vzdělání svých zaměstnanců stojí jeho budoucí úspěch či neúspěch. Právě lidský faktor a jeho přínos je ona nadhodnota, co tvoří diferenciaci organizace na mnohdy přesyceném trhu, ať už služeb, či produktů. V současné době si to začíná uvědomovat stále více organizací a zaměstnavatelů a začínají klást důraz na osobnostní a vzdělanostní rozvoj svých zaměstnanců, jejich manažeři jsou školeni na to jakým způsobem řídit ve firmě tok znalostí, jakým způsobem zaměstnance motivovat a řídit talenty. To, co už je v mnoha západních firmách samozřejmostí se však mnohé další podniky, zejména ty jež po léta od nových trendů oddělovala "železná opona" musejí učit krůček po krůčku a nové styly řízení plynule implementovat do svých strategií politik. Řízení znalostí a s ním spojeno i celkové řízení lidských zdrojů je dnes nevyhnutelnou součástí úspěšného působení na trhu.